شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سراسر کشور#دانش‌آموزان

آغاز طرح « نشاط معنوی» ۱۴۰۰ در بقاع متبرکه سراسر کشور

آغاز طرح « نشاط معنوی» ۱۴۰۰ در بقاع متبرکه سراسر کشور

سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان با تاکید بر مهارت‌آموزی و توانمندسازی دختران و پسران هشت تا ۱۸ سال، طرح « نشاط معنوی» ۱۴۰۰ را از ۱۰ تیر ماه تا ۱۴ مرداد ماه در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکارهای موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه بوده و در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند؛ اگر دلسوزان نسل جوان، برای آینده‌سازان انقلاب اسلامی برنامه‌ای نداشته باشند، دشمنان کشور این خلاء را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد؛ سازمان اوقاف و امور خیریه بر همین اساس بر اجرای هوشمندانه طرح « نشاط معنوی» ۱۴۰۰ در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور با دو شیوه حضوری و مجازی اهتمام ویژه‌ای خواهد داشت.

براساس این گزارش طرح « نشاط معنوی» با هدف «تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان»، « استفاده از ابزارهای روز و روش‌های جذاب و نو همچون ظرفیت فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر»، «زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق» و «مهارت افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های نشاط معنوی» از ۱۰ تیر ماه تا ۱۴ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

 مخاطبین طرح « نشاط معنوی» ۱۴۰۰ دانش‌آموزان از رده سنی هشت تا ۱۸ سال هستند؛ همچنین ویژه‌برنامه جشن ولایت علوی نیز همزمان با این طرح در اوخر تیر ماه و هفته اول مرداد ماه اجرا خواهد شد.

براساس این گزارش در شیوه حضوری طبق سنوات گذشته، کلاس‌های آموزشی معارفی، مهارت‌های ده‌گانه و فنی و هنری در داخل بقعه با حضور اساتید و مربیان برای مخاطبین طرح برگزار می‌شود؛ همچنین طبق ابلاغیه شمیم خدمت ضروری است که توجه ویژه‌ای به مسئله مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های نشاط معنوی شود.

در این راستا مهارت‌های خیاطی، نقاشی روی پارچه، تزیین و چیدمان منزل، آشپزی و سفره‌آرایی، تولید محصولات خانگی، بافتنی، تولید زیورآلات، پرورش گل‌های زینتی و آپارتمانی، نویسندگی، چرم‌دوزی، عروسک‌بافی، نمدبافی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی، آموزش رایانه و امور مربوط به آن ( فتوشاپ، پاورپوینت، اکسل، تایپ و ...) برای دختران و همچنین مهارت‌های تاسیسات ساختمان، تعمیر لوازم برق، نجاری، طراحی سیاه‌قلم و خوشنویسی با خودکار، نویسندگی، معماری، آموزش ویترای (نقاشی روی شیشه و ظروف)، مدیریت مالی، آموزش رایانه و امور مربوط به آن ( فتوشاپ، پاورپوینت، اکسل، تایپ و ...) برای پسران در نظر گرفته شده است.

در شیوه مجازی نیز با توجه به نگرانی‌های برخی والدین، مناسب است تا بقاع متبرکه مجری طرح نشاط معنوی همانند سال گذشته، در سال جاری نیز اقدام به عضوگیری و جذب مخاطب جهت کانال امامزاده در فضای مجازی کنند.

براساس اعلام سازمان اوقاف و امور خیریه در شیوه حضوری طرح « نشاط معنوی» ۱۴۰۰ رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام