شهرخبر

وزیر کشور: خاموشی‌ها همراه با برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی قبلی باشد

وزیر کشور گفت: اگر قرار است خاموشی داشته باشیم بهتر است با برنامه ریزی و اطلاع رسانی قبلی به مردم باشد که آن‌ها خود را برای این خاموشی‌ها آماده کنند، اجرای این کار به وزارت نیرو تاکید شد.

خبرگزاری میزان -  عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در حاشیه جلسه اطلاع رسانی اقتصادی در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه هماهنگی اطلاع رسانی اقتصادی را داشتیم که این جلسه با مصوبه جلسه سران قوا در ستاد هماهنگی اقتصادی تشکیل شده است

وزیر کشور افزود: وظیفه ما این بود که یک حلقه وصل و رابط بین حوزه‌های اقتصادی و افکار عمومی و مردم و همچنین فعالان عرصه اقتصادی از نظر رسانه‌ای باشیم.

وی تاکید کرد: الحمدالله تاکنون جلسات خوبی برگزار شده است تلاش کردیم با تاکیدی که در این جلسه وجود دارد هم از بخش خصوصی، تعاونی و اکثریت نمایندگان رسانه‌های مهم و موثر و نیز دستگاه‌های اجرایی که در حوزه‌های مختلف هستند، در این جلسه همه حرف هایشان گفته و شنیده شود.

رحمانی فضلی عنوان کرد: امروز نیز از جمله موضوعات مهمی که در افکار عمومی به عنوان موضوع و مسئله و در برخی اذهان به عنوان نارضایتی مطرح است، مطرح شد و نهایتاً دستگاه‌ها توضیحات مختلفی دادند.

وزیر کشور گفت: موضوع افزایش قیمت کالا‌ها در این جلسه مطرح شد که نمایندگان حوزه‌های مختلف در این جلسه توضیحاتی دادند همچنین تمهیدات و اقدامی که مقرر است انجام دهند را مطرح کردند که امیدواریم با اجرای آن تمهیدات بتوانیم نسبت به این فضای قیمت‌هایی که رو به افزایش است مدیریت مطلوب و مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: بحث ترخیص کالا‌هایی که در بنادر هستند نیز در این جلسه مطرح شد بانک مرکزی توضیحاتی درباره چگونگی تامین ارز دادند و تاییدی که از طرف وزارت صمت درباره این موضوع بوده، مقرر شد پیگیری‌ها برای ترخیص این کالا‌ها سرعت بگیرد که حتماً در بازار موثر خواهد بود.


رحمانی فضلی توضیح داد: در این جلسه مباحثی درباره خاموشی‌های برق نیز مطرح شد به عنوان یک مسئله‌ای که افکار عمومی سخت درگیر آن هستند. عوامل دخیل در این موضوع از جمله خشکسالی، خارج شدن نیروگاه‌های برق آبی از مدار و برخی از نیروگاه‌هایی که در شرایط کنونی به اورهال نیاز دارند مطرح شد.

وزیر کشور بیان کرد: در این جلسه بحث شد که اگر قرار است خاموشی داشته باشیم بهتر است که برنامه ریزی، توزیع و همراه با اطلاع رسانی قبلی به مردم باشد که آن‌ها خود را برای این خاموشی‌ها آماده کنند؛ اجرای این کار به وزارت نیرو تاکید شد.

وی بیان کرد: همچنین درباره اهمیت تامین برق در مناطق جنوبی کشور که این روز‌ها بالاترین حد گرما را دارند به عنوان اولویت مطرح شد.

رحمانی فضلی افزود: بحث تامین کالا‌های اساسی هم در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت همچنین آمار و ارقامی که لازم بود در خصوص کالا‌های اساسی اطمینان داشته باشیم با توجه به مرحله گذر از یک دولت به دولت دیگر؛ حتماً باید اطمینان داشته باشیم که دولت بعدی در شرایط و بستر مناسب تامین کالا‌های اساسی تشکیل شود.

وزیر کشور افزود: با گزارشی که نمایندگان از دستگاه‌های مختلف در این جلسه ارائه کردند، هیچ مشکلی در تامین کالا‌های اساسی نداریم و بانک مرکزی هم برنامه‌های تامین منابع خود را مطرح کرد و تایید شد با همین روند که پیش برویم؛ نسبت به تامین کالا‌های اساسی هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: توقع و انتظار از همه مردم عزیز و به ویژه از رسانه‌های محترم که تاکنون همکاری‌های موثر و مفیدی با این ستاد و دولت داشته اند؛ می‌خواهیم فضای کنونی جامعه را در یک آرامش نسبی و مناسب قرار دهند و البته این به معنای ندیدن و نگفتن نیست.


رحمانی فضلی افزود: باید هم ببینیم هم بشنویم و هم اخبار را منتقل کنیم و هم این که برای ایجاد آرامش در جامعه بکوشیم؛ داشتن همه این موارد کنار هم هنر کار رسانه‌ای است.

وزیر کشور با بیان این که این مرحله، مرحله گذر است تصریح کرد: از روزی که رئیس جمهور منتخب رای می‌آورد تا ۱۲ مرداد که مراسم تنفیذ و تحلیف است؛ این روزها، روز‌های گذر است و بعد از آن مرحله استقرار است که دولت جدید باید برای اعضای کابینه خود رای اعتماد از مجلس بگیرد و تغییر را انجام دهد.

وی افزود: حال در این ایام گذر که تا شهریور ماه طول می‌کشد باید تلاش کنیم، بستر و زمینه‌ای فراهم شود که دولت جدید در آرامش و با تمهیدات برنامه ریزی مناسب و همراهی مردم بتواند قول‌هایی را که داده و طلبکاری‌هایی که مردم در انتخابات داشته اند را انجام دهد.

 

انتهای پیام/