شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#رزمایش#استرالیا

در تقابل جویی با چین؛

رزمایش آمریکا و سه کشور دیگر در اقیانوس آرام آغاز شد

رزمایش آمریکا و سه کشور دیگر در اقیانوس آرام آغاز شد

آمریکا به همراه کشورهای ژاپن، کره جنوبی و استرالیا رزمایش دریایی مشترکی را در آب های اقیانوس آرام آغاز کرد که هدف از آن به چالش کشیدن چین در این منطقه راهبردی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، نیروی دریایی کشورهای آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا از امروز دوشنبه، رزمایش دریایی مشترکی با نام «طلایه پاسیفیک» (Pacific Vanguard) را در ساحل شرقی استرالیا آغاز کردند.

ظاهراً هدف این رزمایش تمرین و آمادگی برای دفاع بهتر علیه آنچه به ادعای غرب تهدید چین عنوان می شود، است. در این رزمایش تمرین هایی شامل عملیات ضد زیردریایی و جنگ های فرضی با حضور ناوشکن های کشورهای شرکت کننده انجام خواهد شد.

گفته می شود که این رزمایش قرار است تا روز شنبه ادامه داشته باشد.

همچنین مقامات مطلع از برگزاری رزمایش دریایی دیگری با نام «طلسم شمشیر» (Talisman Sabre) در مقیاسی گسترده با حضور نیروی دریایی آمریکا، انگلیس، استرالیا، ژاپن، کانادا، نیوزیلند و کره جنوبی در اواخر ماه جاری خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیشتر نیز روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی به نقل از مقامات ارتش آمریکا اعلام کرده بود که ایالات متحده و ژاپن در حال انجام رزمایش‌های نظامی مشترک برای سناریوی تعارض احتمالی با چین بر سر تایوان هستند.

آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت‌یابی چین، دست به اقداماتی از قبیل برگزاری رزمایش های این چنینی می‌زند که علاوه بر افزایش جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز در پی دارد.