شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#عراق#حمله داعش#منابع

۷ کشته و زخمی در جریان حمله داعش به غیرنظامیان در دیالی عراق


7 کشته و زخمی در جریان حمله داعش به غیرنظامیان در دیالی عراق

منابع عراقی از حمله داعش به غیرنظامیان در استان دیالی در شرق این کشور خبر دادند و اعلام کردند که بر اثر این حمله ۵ غیرنظامی کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شفق نیوز، یک منبع امنیتی در دیالی عراق از کشته و زخمی شماری در درگیری میان ساکنان و داعش در شمال این استان واقع در شرق عراق خبر داد.

این منبع به شفق نیوز گفت: داعش دو نفر از غیرنظامیان در روستایی را در اطراف «جلولاء» ربود که پدر ربوده شدگان از اهالی روستای «ام الحنطه» کمک خواست و ساکنان به تعقیب داعش پرداختند و ربوده شدگان را آزاد کردند.

منبع عراقی بیان کرد: عناصر داعش کمینی در اطراف روستای «سیف سعد» در 10 کیلومتری جنوب ناحیه «قره تپه» در شمال جلولاء و هنگامی که ساکنان در تعقیب داعشی‌ها بودند، کار گذاشتند که بر اثر آن 5 نفر از ساکنان کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

این منبع گفت: در جریان درگیری، ربوده شدگان موفق به فرار از دست تکفیری‌ها شدند. این درگیری ها بدون حضور نیروهای امنیتی رخ داد و نیروهای امنیتی بعدها وارد عمل شدند و به جستجوی داعش پرداختند.

از سوی دیگر «محمد العزاوی» از فرماندهان حشد شعبی گفت که هفت غیرنظامی در حمله تروریست‌ها به شمال شرق دیالی کشته و زخمی شده‌اند.

وی افزود: داعش به ساکنان روستای «ام الحنطه» در جلولاء هنگام عملیات تعقیب داعشی هایی که دو نفر از ساکنان این روستا را در نزدیکی روستای «القلعه» نزدیک آنها ربوده بود، حمله کردند و دو خودرو را به آتش کشیدند.

دستگیری سرکرده‌های داعش در دیالی و کرکوک

منابع عراقی از دستگیری سرکرده داعش در منطقه «العالی» در بخش «المقدادیه» در استان دیالی خبر دادند.

این منابع به دستگیری سرکرده داعش در جریان کمینی موفق در جنوب استان کرکوک هم اشاره کردند.

انتهای پیام/