شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اسپانیا#سوئد#اتمی#امور خارجه

درخواست مشترک آلمان، اسپانیا و سوئد برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای


درخواست مشترک آلمان، اسپانیا و سوئد برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای

وزرای امور خارجه آلمان، اسپانیا و سوئد در مقاله‌ای از قدرت‌های اتمی خواستند زرادخانه‌های هسته‌ای خود را کاهش دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "دویچه وله" آلمان، در آستانه برگزاری یک نشست خلع سلاح هسته‌ای که امروز (دوشنبه) در مادرید اسپانیا برگزار می شود "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان و همتایان وی از کشورهای اسپانیا و سوئد از همه قدرت های اتمی درخواست کردند که زرادخانه‌های هسته‌ای خود را کاهش دهند.

این مقام های اروپایی در مقاله‌ای در روزنامه راینیشن پست آلمان تاکید کردند که این مسئله مطرح است که نقش سلاح‌های هسته‌ای در استراتژی ها و دکترین آن ها کاهش یابد، خطر درگیری ها و استفاده تصادفی از تسلیحات هسته‌ای کاهش یابد، ذخایر تسلیحات هسته‌ای همچنان کم شود و این زمینه ساز و سنگ بنای نسل جدید توافق نامه های کنترل تسلیحات باشد.

در این مقاله همچنین آمده است: ما باید با اجرای قرارداد ممنوعیت گسترده آزمایشات هسته‌ای یک بار برای همیشه به این روند پایان دهیم.

در ابتکار موسوم به استکهلم برای خلع سلاح هسته‌ای 16 کشور گرد هم آمده‌اند تا در این زمینه به دستاوردهای بیشتری دست یابند.

بعد از دیدار اخیر روسای جمهوری آمریکا و روسیه در ژنو سوئیس در واسط ماه ژوئن امیدها برای دستیابی به پیشرفت هایی در این زمینه دوباره افزایش پیدا کرده است. این دو مقام غربی درباره مذاکرات برای خلع سلاح هسته‌ای با هم توافق کردند.

محققان صلح جهانی نشانه هایی از تحولات نگران کننده در ذخایر تسلیحات اتمی جهانی می بینند. درست است که بر اساس گزارش سالانه موسسه صلح استکهلم سیپری در اواسط ماه ژوئن تعداد کلاهک‌های هسته‌ای همچنان در حال کاهش است، اما تعداد تسلیحات هسته‌ای آماده برای عملیات ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/