شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیستان#سیستان و بلوچستان
کفت‌وگو|

استاندار سیستان و بلوچستان خواستار توزیع متوازن کمک‌های مردمی در سطح استان شد

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به کمک‌های مردمی، گفت: از کسانی که کمک‌های مردمی را در شهر‌های مختلف استان پخش می‌کنند، می‌خواهیم این کمک‌ها را به صورت متوازن پخش کنند تا به همه شهروندان برسد و تنها در اختیار شهروندان شهر خاصی قرار نگیرد.

احمدعلی موهبتی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: شیوع گسترده کرونا در استان سیستان و بلوچستان به برگزاری مهمانی‌ها، گرم شدن هوا و استفاده از کولرهای گازی در اماکن سربسته و منازل برمی گردد. 

وی با بیان اینکه شاهد افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در سطح استان هستیم، افزود: البته سال گذشته نیز در تابستان و مهرماه که هوا گرم می‌شود، با افزایش روند ابتلاء به کرونا مواجه شدیم. 

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امسال شرایط ابتلاء به کرونا بخاطر شیوع نوع هندی آن، حاد‌تر است، افزود: با تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا، مقررات مربوط به شرایط رنگ قرمز در شهرهایی که با این وضعیت روبرو هستند، اعمال شد.

موهبتی با اشاره به کمک‌های مردمی نیز گفت: از کسانی که کمک‌های مردمی را در شهرهای مختلف استان پخش می‌کنند، می خواهیم این کمک‌ها را به صورت متوازن‌ پخش کنند تا به همه شهروندان برسد و تنها در اختیار شهروندان شهر خاصی قرار نگیرد. 

وی گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان بیماری کرونا و به منظور کاهش تردد و پیشگیری از مراجعه و ازدحام جمعیت،  فعالیت کلیه ادارات، دستگاه‌های قضایی، نهاد‌ها و بانک‌های استان از شنبه دوازدهم تیر تعطیل اعلام شد.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: صرفاً فعالیت بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، امدادرسانی و شرکت‌های خدمات‌رسان اعم از آتش‌نشانی، اتفاقات آب، برق و گاز و موارد مشابه طبق روال معمول و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/