شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#پایتخت

تفریحات محبوب در پایتخت مذهبی ایران + تصاویر

تفریحات محبوب در پایتخت مذهبی ایران + تصاویر

 برای بسیاری از ایرانیان، نام مشهد در وحله نخست یادآور حرم مقدس امام رضا (ع) است. اما نباید فراموش کنیم که مشهد یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران است که در تاریخچه غنی خود اماکن، نام‌ها و رویدادهای بسیار مهمی را ثبت کرده است. همچنین از لحاظ گردشگری، مشهد یکی از پرجاذبه‌ترین شهرهای ایران به حساب می‌رود که در این مطلب سعی شده است به چندی از شناخته شده‌ترین و پر طرفدارترین جاذبه‌های تفریحی اشاره شود. همراه ما باشید.

1. پارک ملت

نخستین جاذبه این لیست را با پارک ملت آغاز می‌کنیم، پارک 72 هکتاری که می‌تواند برای هر بازدید کننده‌ای در هر سن و سالی اعم از پیر و جوان می‌تواند جذابیت داشته باشد. بدون شک یکی از دلایلی که موجب محبوبیت این پارک شده شهر بازی بزرگی است که مجموعه‌ کاملی از دستگاه‌ها و اسباب سرگرمی را در خود جای داده است. چرخ فلک یا فانفار 80 متری بوستان ملت یکی از همین وسایل سرگرم کننده‌ای است که به عنوان بزرگ‌ترین چرخ فلک ایران و یکی از 50 چرخ فلک بزرگ جهان شناخته می‌شود.

 

تصویر از مشهد مگ.jpg
تصویر از مشهد مگ

 

2. الماس شرق

الماس شرق یکی از زیباترین مجتمع‌های تجاری مشهد است که معماری خارجی و داخلی بسیار بزرگ و جذابی دارد. تقریبا این مجتمع تجاری آنقدر در مشهد آوازه دارد که بسیاری از گردشگران حداقل یکبار از آن بازدید کرده‌اند. گردشگران در الماس شرق می‌توانند از مغازه‌های بسیار متنوعی بازدید کنند، در شهربازی آن سرگرم شوند و با تماشای فواره سر بسته آن در فود کورت، اسنک و غذافروشی‌های آن خوراکی میل کنند.

 

تصویر از الماس شرق.jpg
تصویر از الماس شرق

 

3. باغ موزه نادری

در مشهد موزه‌های زیادی وجود دارد که دو تا از پربازدیدترین آن‌ها موزه‌ آستان قدس رضوی و باغ موزه نادری است. باغ موزه نادری همانطور که ازش نامش مشخص است به آرامگاه نادرشاه و آثار قدمتی چون آلات پیکار، جام‌، ظروف، دست نوشته و سایر عتیقه‌هایی که به دوره افشاریه است مربوط می‌شود.

تصویر از مشهدرو.jpg
تصویر از مشهدرو

 

4. سد چالیدره

یکی دیگر از تفریحات محبوب گردشگران در مشهد سد چالیدره است که بر روی رودخانه چاغرق احداث شده است. این سد در سال 1381 به منظور تامین آب مورد نیاز مزارع و زمین‌های کشاورزی منطقه طرقبه ایجاد شد اما امروزه علاوه بر این مهم با اضافه کردن امکانات گردشگری مانند قایق‌ پدالی، تله کابین و ... مورد توجه توریست‌ها واقع شده است.

 

تصویر از آخرین خبر.jpg
تصویر از آخرین خبر

 

5. مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی

همانطور که اشاره شد در در کنار باغ موزه نادری، موز‌ه‌های آستان قدس رضوی از موزه‌های مهم مشهد به حساب می‌روند که  از ارزش بازدید بالایی برخوردار است. این مجموعه متشکل از چندین موزه است که در حرم امام رضا (ع) ایجاد شده‌اند و هر کدام از آن‌ها مختص به یک گنجینه شده است (مانند گنجینه مدال‌ها).

 

تصویر از آستان قدس رضوی.jpg
تصویر از آستان قدس رضوی

 

6.  برج آرمیتاژ گلشن

برج اداری – تجاری آرمیتاژ گلشن با 34 طبقه و ارتفاع 120 متری یکی از آسمان‌خراش‌های مشهد محسوب می‌شود که زیبایی آن از فاصله دور خیابان گلشن به چشم می‌خورد. گردشگران در برج آرمیتاژ جدا از مراکز خرید می‌توانند از گالری هنری، کلوپ ورزش و سلامت، رستوران بین المللی دیدن کنند و بهره ببرند.

 

تصویر از آرمیتاژ.jpg
تصویر از آرمیتاژ

 

7. مرکز خرید زیست خاور 

زیست خاور از دیگر مراکز خریدی است که به دلیل نزدیکی به حرم امام رضا (ع) از بازدید قابل توجهی برخوردار شده است. زیست خاور همچنین به عنوان یکی از مراکز خرید قدیمی مشهد شناخته می‌شود که می‌تواند انتخاب خوبی برای خرید سوغات به شمار رود.

 

تصویر از ویزیت مشهد.jpg
تصویر از ویزیت مشهد

 

8. بازار رضای مشهد

می‌توان گفت بازار رضای مشهد نیاز به توضیح خاصی ندارد و تقریبا هر گردشگری که به مشهد سفر کرده است دست کم یک بار از این بازار سنتی 960 متری دیدن کرده است.

 

تصویر از شهرآرا.jpg
تصویر از شهرآرا

 

9. پارک‌های آبی

سرزمین موج‌های آبی نخستین پارک آبی سرپوشیده در ایران است که با مساحت تقریبی 8400 متر مربعی‌اش به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی خاورمیانه نیز شناخته می‌شود.سرزمین موج‌های آبی در سال 1386 افتتاح شد. البته پس از موج‌های آبی، مجموعه‌های دیگری مثل موج‌های خروشان هم در مشهد تاسیس شد که جدیدتر هستند.

 

تصویر از خبرگزاری صدا و سیما.jpg
تصویر از خبرگزاری صدا و سیما

 

10. مرکز خرید آرمان

تا اینجا متن به چند مرکز خرید مختلف اشاره شد، اما مرکز خرید آرمان به دلیل داشتن غار گردشگری، رستوران صخره‌ای، درخت چنار و تندیس پیر خرد از منظره داخلی بسیا متفاوتی برخوردار است و ارزش یکبار بازدید را دارد.

 

تصویر از مشهد اینفو.jpg
تصویر از مشهد اینفو

 

11. پارک کوهسنگی مشهد

برای ساکنین مشهد پارک کوهسنگی نیاز به معرفی ندارد اما اگر شما به عنوان یک گردشگر بخواهید از یک پارک مشهور در مشهد بازدید کنید احتمالا بوستان ملت را انتخاب کنید، اما بهتر است پارک کوهسنگی یکی از قدیمی‌ترین اماکن مشهد است که گفته می‌شود محل تاج گذاری شاه عباس صفوی در این مکان بوده است.

 

تصویر از نمناک.jpg
تصویر از نمناک

 

12. باغ وحش وکیل آباد

باغ وحش وکیل آباد در عین حال که یکی اماکن تفریحی پر طرفدار مشهد شناخته می‌شود، می‌تواند ناراحت کننده هم باشد. این باغ وحش به دلیل تنوع بالای حیوانات می‌تواند هر کسی را سرگرم و شگفت زده کند، اما در عین حال به دلیل فضای غیر استاندارد و قفسه‌های کوچک حیوانات ممکن است بازدید کنندگان باغ وحش وکیل آباد را با لبخند ترک نکنند و از دیدن حیوانات در شرایط نه چندان مطلوب دل‌آزرده شوند. 

تصویر از ایسنا.jpg
تصویر از ایسنا

 

تالیف: لست سکند 

منابع: itiss,  armitajmall, armanmall , ISNA