اصلاح بودجه ۱۴۰۰ مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم است

 حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره اولویت‎های اقتصادی دولت سیزدهم گفت: معتقدم که چاره اندیشی برای کسری بودجه سال ۱۴۰۰ باید در دستور کار قرار بگیرد و برنامه ریزی برای خرید کالا‌های اساسی به خصوص گندم برای رفع نیاز‌های اساسی کشور هم نباید فراموش شود؛ همچنین خرید دام برای تامین نیاز ماه‌های آینده یکی از موارد جدی در دستور کار دولت آینده است.

او ادامه داد: به طور خلاصه معتقدم که اصلاح بودجه ریزی کشور با اولویت رفع کسری بودجه سال ۱۴۰۰ موضوعی است که باید لحاظر شود تا فرآیند حقوق و دستمزد و هزینه‌های جاری دولت را تامین کند.

ترقی با اشاره به شعار تشکیل دولت فراجناحی توسط سید ابراهیم رئیسی بیان کرد: معتقدم که تشکیل دولت فراجناحی صرفا به این معنا نیست که یک دولتی خارج از جناح‌های موجود کشور تشکیل شود؛ بلکه مفهوم این است که مبنای به کارگیری افراد در این دولت وابستگی‌های جناحی نخواهد بود بلکه کارآمدی، تخصص و روحیه جهادی ملاک اصلی تشکیل این کابینه خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از جریان اصلاحات هم فردی در کابینه دولت سیزدهم خواهد بود؟ بیان کرد: اگر از اصلاح طلبان هم فردی مومن به آرمان‌های انقلاب باشد که از کارآیی و روحیه جهادی برخوردار باشد در این کابینه حضور خواهد داشت، اما چنین افرادی در میان جریان اصلاحات بسیار محدود هستند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه  اقدام  حجت‌‍الاسلام رئیسی و محسنی اژه‌ای مبنی بر دعوت از شخصیت‌های جریان اصلاحات برای همفکری را امیدبخش دانست و افزود: طبیعتا این رفتار نشان دهنده این است که رقابت تمام شده و این آقایان به دنبال رفاقت برای حل مشکلات کشور هستند و طبعا اگر این مساله تداوم یابد و بتوان از دیدگاه‌های اصلاحات هم بهره برد مدیریت به صورت پخته تری دنبال خواهد شد تا از تجربیات سایر افراد در دیگر جناح‌ها هم استفاده کرد.

او وظیفه جریان اصولگرایان را هم سخت توصیف کرده و گفت: در قوه مجریه عامل اصلی رضایت مردم فقط در سطح بالا خلاصه نمی‌شود، بلکه بدنه پایین دولت که سهم بسیاری در نارضایتی تراشی دارد هنوز تغییری نکرده است و باید زمان داد به دولت تا عواملی که در بدنه دولت در صدد نارضایتی تراشیدن برای مردم هستند و چندان هم تعهدی به مبانی انقلاب ندارند را کنار بگذارد تا رضایت مردم تامین شود.

فعال اصولگرا در پایان تصریح کرد: طبعا این تفکر که بدون چنین اقداماتی می‌شود رضایت مردم را جلب کرد اشتباه است و چنین تفکری برای اصولگرایان خطر آفرین خواهد بود.