شهر خبر

۱۰ غذای یونانی خوشمزه که باید امتحان کنید

یکی از لذیذترین ظرف‌های غذایی که می‌توان امتحان کرد غذاهایی یونانی هستند که به‌خوبی پخته و طعمدار می‌شوند.

موساکا (Moussaka) - غذای یونانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزیاتو، یکی از لذیذترین ظرف‌های غذایی که می‌توان امتحان کرد غذاهایی یونانی هستند که به خوبی پخته و طعمدار می‌شوند. تنوع غذایی در یونان زیاد است؛ در ادامه ۱۰ غذای خوشمزه و پرطرفدار یونانی معرفی شده است.

پاپوتاسکیا (Papoutsakia)

نام این غذا به معنای «کفش های کوچک» است. نوعی دلمه بادمجان است که از گوشت پخته شده، سُس گوجه فرنگی و بشامل تشکیل شده.

پاستیتسیو (Pastitsio)

این ظرف پاستا که به macaronia tou fournou نیز معروف است، بسیار شبیه «لاگازنا» است. با لایه‌های ماکارونی، گوشت چرخ شده یا بیف که در سُس گوجه فرنگی، نعناع و دارچین مزه‌دار شده، تهیه می‌شود. روی آن با بشامل خامه و پنیر پوشانده می‌شود. در کنار سالاد می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

تاراموسالاتا (Taramosalata)

این ظرف غذای محتوی ماهی، با روغن زیتون، سیب زمینی یا نان تهیه و به صورت رنگی سرو می‌شود. عمدتا هم بر روی نان‌های پیتا پهن می‌شود. چربی فراوانی دارد اما از نظر پروتئین و «اُمگا ۳» بسیار غنی است.

سوپ آوگولومونو (Avgolemono soup)

این سوپ مرغ از تخم مرغ، آب لیمو و برنج تهیه می‌شود و گزینه مناسبی برای رفع سرماخوردگی به شمار می‌آید. روی آن نیز مرغ و ادویه‌هایی چون فلفل ریخته می‌شود.

هالومی (Halloumi)

این غذا با پنیری که از نوعی طعم دهنده نمکی و شیر گوسفند یا بز تهیه می‌شود و هم می‌تواند به تنهایی و هم با سالاد یا داخل ساندویچ سرو شود. بر خلاف سایر پنیرها هنگام گریل شده، پختن و یا سرخ کردن تغییر زیادی نمی‌کند.

کفتدس (Keftedes)

این گوشت‌های توپی شکلی ترد محتوی گوشت هستند و با پونه کوهی، پیاز، سیر و اندکی دارچین مزه‌دار می‌شوند.

گمیستا (Gemista)

این دلمه‌های فلفل و گوجه فرنگی، با برنج، برخی از طعم دهنده‌های گیاهی و گوشت پر می‌شوند و می‌تواند یک وعده غذای سالم باشد که رضایت شما را نیز جلب می‌کند.

ماوروماتیکا (Mavromatika)

یکی از سلامت‌ترین غذاهای یونانی است. در این غذا لوبیاهای چشم بلبلی به همراه سُس گوجه فرنگی در کنار پروتئین گوشتی سرو می‌شوند.

موساکا (Moussaka)

یک لایه از گوشت چرخ شده که عمدتا هم گوشت بره یا بیف است، در سُس گوجه فرنگی، بادمجان و سُس بشامل پخته و به یک غذای مطبوع یونانی تبدیل می‌شود.

لوکانیکو (Loukaniko)

این سوسیس دودی از ادویه و گیاهانی چون رازیانه، پرتقال و گاهی هم چیلی تشکیل شده. می‌تواند به عنوان پیش‌غذا و به صورت باربکیو شده سرو شود. همچنین به همراه هالومی که به آن اشاره شد نیز سرو می‌شود.