به گزارش برنا؛ وقتی سید مهدی رحمتی هدایت تیم نصفه و نیمه پدیده را که در آن روزها هنوز شهرخودرو نام داشت، برعهده گرفت کمتر کسی پیش بینی می کرد این تیم حتی توان ماندن در لیگ برتر را هم داشته باشد. رحمتی در حالی سرمربی شهرخودرو شد که این تیم همه بازیکنان موثر خود از جمله محمد قاضی، محمدرضا خلعتبری، میلاد سرلک و محمدحسین مرادمند را از دست داد و باشگاه شهرخودرو هم در فصل نقل و انتقالات نتوانست بازیکن بزرگی جذب کند. کار رحمتی در مشهد وقتی دشوارتر شد که این تیم با مشکلات مالی و مدیریتی مواجه شد و در مقاطعی از فصل خود آقای سرمربی مجبور بود هزینه های رفت و آمد تیم را تقبل کند. بعد از تغییر مالکیت تیم مشهدی هم اتفاقات دلگرم کننده ای در این باشگاه رخ نداد اما خود رحمتی که طی 20 سال حضورش در سطح اول فوتبال ایران بحران های مالی و مدیریتی زیادی را از سر گذرانده بود توانست تیمش را از دل بحران ها به سلامت بیرون بیاورد.

شاگردان رحمتی علی‌رغم طوفان مشکلات مدیریتی که همچنان هم ادامه دارد و آن‌ها با درآمدزایی از چند اسپانسر و حمایت مدیریت شهری مشهد روزگار خود را می‌گذرانند توانسته اند در لیگ امسال سر پا بمانند و سیر نتایج این تیم در طول لیگ به خوبی نشان می‌دهد که علی‌رغم همه حواشی باید نمره قابل‌ قبولی به رحمتی در اولین سال سرمربیگری‌اش داد چرا که او توانست از دل بحران پرشمار مالی و مدیریتی که در طول کمتر از یک فصل برای تیمش پیش آمد، با چنگ و دندان پدیده را حفظ کند و بازیکنانش را در پوسته‌ای از آرامش نگه دارد تا مشکلات بیرونی، در شرایط فنی آن‌ها تاثیر فنی نگذارد.

پدیده در نیم فصل دوم نتایج قابل قبولی گرفت و در 2 هفته اخیر هم مقابل تیم هایی مثل تراکتورسازی و سایپا پیروز شد و حالا با 34 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد و فاصله اش با تیم چهارم جدول فقط 3 امتیاز است. اینکه پدیده بتواند در لیگ بیستم سهمیه آسیایی کسب کند یا نه بستگی به نتایج این تیم در 5 هفته پایانی لیگ دارد که اگر شاگردان رحمتی بتوانند به نتایج خوب خود ادامه دهند این افتخار بزرگ برایشان دور از دسترس نخواهد بود اما حتی اگر تیم مشهدی نتواند سهمیه بگیرد ولی در پایان فصل در نیمه اول جدول قرار بگیرد باز هم باید این تیم مورد تقدیر قرار بگیرد.

رحمتی و تیمش توانستند با تلاش و همدلی شرایط نه چندان خوب در نیم فصل اول را تغییر دهند و به سمت بالای جدول حرکت کنند. قطعا این دو پیروزی آسان به دست نیامده و این مربی جوان و تیمش در هفته های آتی هم بازی های سختی پیش رو خواهند داشت و برای کسب سه امتیازهای بعدی باز هم باید بجنگند و مبارزه کنند. این طبیعت فوتبال است. تیمی پیروز می شود که اهل مبارزه و همیشه امیدوار به تغییر باشد. مهدی رحمتی برخلاف آن چه که در بازی با استقلال گفت مربی خوش بختی است به این خاطر که یاد گرفته تسلیم نشود و به مبارزه ادامه دهد و به خوبی این حس را به شاگردانش انتقال داده است.

پدیده در 5 هفته پایانی مصاف‌های حساسی با نفت مسجد سلیمان، نساجی، سپاهان، مس رفسنجان و فولاد بازی دارد و در صورتی که بتواند امتیازات لازم را از این دیدارها بگیرد می تواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد که عالی ترین نتیجه ممکن برای این تیم مشهدی خواهد بود.

د رواقع می توان گفت رحمتی و شاگردانش فقط چند قدم تا رستگاری فاصله دارند. 4