شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

گونه دلتای کرونا در این استان دیده نشده است

گونه دلتای کرونا در این استان دیده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اعلام کرد: تاکنون موردی از گونه جدید کووید19 موسوم به "دلتا"در شهرستان‌های شش‌گانه تحت‌پوشش این دانشگاه مشاهده نشده است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر نوید دانائی بر لزوم همراهی آحاد شهروندان با مدافعان سلامت برای مقابله و کنترل کروناویروس تاکید و اظهار کرد: متاسفانه بعد از فروکش کردن موج چهارم کرونا در استان میزان استفاده از ماسک نیز کاهش پیدا کرد.

 

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس ادامه داد: استفاده شهروندان هم‌استانی از ماسک در معابر و اماکن عمومی که در شروع پیک چهارم به حدود ۹۵ درصد رسیده بود ، با فروکش کردن پیک چهارم، به دلیل عادی انگاری و شاید خسته شدن، کاهش یافته و در حال حاضر به حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد رسیده است.

 

وی به نقش اجتماعات و دورهمی‌ها در افزایش مبتلایان پرداخت و گفت: بررسی مشخصات بیماران، نسبت های فامیلی و نحوه ابتلا  نشان می دهد که مردم استان تا حدودی نسبت به پرهیز از دورهمی‌های فامیلی بی توجه هستند

 

دکتر دانایی اضافه کرد: حضور مردم در تجمعات، چه تجمعات مربوط به مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی و چه تجمعات در مراکز خدماتی نظیر: فروشگاه‌ها، دفاتر پیشخوان، مراکز خرید، مراکز تفریحی و .. از دیگر نقاط ضعف در استان است که مردم باید بیشتر به آن توجه کنند. اگرچه نسبت به برخی استان ها شرایط بهتری داریم

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با آخرین روند واکسیناسیون در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: کل نوبت اول تزریق شده در این دانشگاه 31 هزار و 501  مورد و موارد تزریقی در نوبت دوم نیز 13 هزار و128 دوز بوده است.

 

 دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس وعده داد: با تحویل محموله جدید واکسن، به زودی واکسیناسیون گروه سنی 65 تا 70  در دستور کار این دانشگاه قرار گیرد.

منبع: ایسنا