شهر خبر
گفت‌وگو|

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس: غرب هیچ‌وقت به دنبال حقوق بشر به معنای واقعی کلمه نبوده است

رئیس «کمیته سیاست داخلی» کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیچ وقت آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به دنبال حقوق بشر به معنای واقعی کلمه نبودند، نوع رفتار آمریکایی‌ها با موضوع حقوق بشر استفاده ابزاری برای سلطه گری بیشتر است.
ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» گفت: اساساً آمریکایی‌ها و اروپایی حقوق بشر را بیشتر به عنوان یک ابزار مورد استفاده قرار می‌دهند.
 
وی تأکید کرد: معتقدم که در واقع این نوع رفتار، به ویژه آمریکایی‌ها با موضوع حقوق بشر استفاده ابزاری برای سلطه گری بیشتر است.
 
عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس تصریح کرد: هیچ وقت آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به دنبال حقوق بشر به معنای واقعی کلمه نبودند.
 
این نماینده مجلس بیان داشت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها اگر راست می‌گویند که به دنبال حقوق بشر هستند ابتدا حقوق اولیه  مردم خود را رعایت کنند و به آن احترام بگذارند.
 
عزیزی با اشاره به قتل جورج فلوید در آمریکا بیان داشت: این قتل یک نمونه‌ای بارز از نقض حقوق شهروندی بود.
 
رئیس «کمیته سیاست داخلی» کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: ما معتقدیم که بر اساس آموزه‌های دینی و بر اساس اصلاح ناب، حقوق بشر و رعایت حقوق بشر جدیدترین اصلی است که جمهوری اسلامی به آن پایبند بوده است.
 
 
انتهای پیام/