شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#افغانستان

واشنگتن:

هیچ برنامه‌ای برای بستن سفارت آمریکا در کابل نداریم

هیچ برنامه‌ای برای بستن سفارت آمریکا در کابل نداریم

سفارت آمریکا در افغانستان امروز در بیانیه ای اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای بستن این سفارت در کابل وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سفارت آمریکا در کابل امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هیچ برنامه‌ ای برای بستن این سفارت وجود ندارد.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، در بیانیه صادره از سوی سوی سفارت امریکا آمده است: کار ما در کابل ادامه دارد. ما از چالش های امنیتی کار در افغانستان آگاه هستیم. مطمئنیم که می توانیم کارهای خودمان را ادامه دهیم و از کارکنان و ساختمان هایمان نیز محافظت نماییم.

این در حالیست که روزنامه «وال استریت ژورنال» دیروز شنبه در خبری مدعی شد که آمریکا برنامه ریزی برای تخلیه اضطراری سفارتش در افغانستان همزمان با نهایی شدن برنامه خروج ادعایی نظامیانش از این کشور را شدت بخشیده است.

وال استریت ژورنال در ادامه ادعایش می افزاید که نه فقط دیپلمات های آمریکایی بلکه هزاران تبعه آمریکایی حاضر در افغانستان نیز ممکن است در صورت اضطرار، تخلیه شوند.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز مدعی شده است که نظامیان آمریکایی باقی مانده در افغانستان (که تعداد آنها به روایتی بیش از ۶۰۰ نفر است)، بر روی حراست از اماکن دیپلماتیک آمریکا، پشتیبانی امنیتی فرودگاه کابل و ارائه مشاوره به نیروهای امنیتی افغانستان متمرکز خواهند بود.