شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#افغانستان
آقایان اصولگرای مدافع طالبان! داعش دارد به افغانستان می‌رود

آقایان اصولگرای مدافع طالبان! داعش دارد به افغانستان می‌رود

تروریست‌های داعشی به افغانستان منتقل می‌شوند.

اعتمادآنلاین|  لاوروف وزیر خارجه روسیه با هشدار در مورد بازگشت تروریستهای داعش از سوریه و عراق به افغانستان و تهدید بزرگی که از ناحیه داعش و دیگر گروههای افراطی در منطقه ایجاد شده گفت: تروریست‌های داعشی به افغانستان منتقل می‌شوند.

 

به گزارش جمهوری اسلامی، وی در کنفرانسی مطبوعاتی افزود: تروریستهای داعش با استفاده از فرصت پیش آمده بر اثر درگیریها در افغانستان به نفوذ در این کشور می‌پردازند و از این رو بر هم زنندگان اوضاع در افغانستان باید در مورد پیامدهای اقداماتشان پاسخگو باشند.


وزیر خارجه روسیه گفت: تروریست‌های داعشی به دلیل رفتار غیرمسئولانه برخی گروهها، خروج شتاب زده نیروهای ناتو از این کشور بدون این‌که در مورد اجرای اهداف خود در این کشور گزارش دهند،مناطق افغانستان در وهله اول مناطق شرق این کشور و در مرز کشورهای متحد ما (در آسیای مرکزی) را تحت کنترل خود در می‌آورند.


وی ادامه داد: ما در کانال‌های دوجانبه و چارچوب سازمان امنیت جمعی رایزنی‌هایی را داریم تا کشورهای همسایه در آسیای مرکزی را از این تهدید بسیار جدی، دور و در برابر آن دفاع کنیم.


لاوروف همچنین به ضرورت خودداری از طولانی کردن روند مذاکرات صلح در افغانستان و کسب توافق در مورد دولت انتقالی در این کشور اشاره و خاطرنشان کرد که روسیه تلاش می‌کند این پیام را به شرکای خود از جمله در چارچوب گروه آمریکا، چین و پاکستان برساند.