شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار خودرو#قیمت
رصد بازار خودروهای داخلی؛

گام لرزان خریداران در بازار خودرو + جدول قیمت

کدخبر: 423831
اقتصادنیوز: ارزیابی بازار محصولات پرطرفدار سایپا امروز 13 تیرماه 1400 حکایت از رشد یک میلیونی قیمت «تیبا صندوقدار» و «کوییک معمولی» دارد.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ تعطیلی واحدهای صنفی از جمله نمایشگاههای خودرو از یک سو و افزایش نرخ دلار از سوی دیگر از جمله دلایلی است که فعالان بازار خودرو این افزایش قیمت را به آن نسبت می دهند. اما در کنار عوامل مذکور فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند که با توجه شروع تعطیلات تابستانی تقاضا به صورت محدود در بازار ایجاد شده است. بازگشت لرزان تقاضا در بازار در حالی صورت گرفته که در ماههای اخیر و با توجه به توقع انتظاری که برای «اعلام نتایج مذاکرات هسته ای» و «تعیین کابینه دولت سیزدهم» در بازار خودرو به وجود آمده شاهد کمترین عرضه و تقاضا در بازار بوده ایم.

حال با این شرایط این سوال مطرح می شود که بازار پرطرفدارهای سایپا امروز با چه قیمتی بسته شده است؟

 از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده تیبا امروز «تیباصندوقدار» امروز با افزایش یک میلیونی در بازار 131 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «کوییک معمولی» نیز امروز رشد یک میلیونی قیمت داشت و در بازار 155 میلیون تومان عرضه شد.

از سوی دیگر با ارزیابی بازار می توان گفت، «تیبا2» معمولی بدون نیز بدون تغییر امروز با قیمت 138میلیون تومان در بازار قیمت خورد . همچنین «کوییکR» نیز امروز تغییر قیمتی در بازار نداشت و با قیمت 160 میلیون تومان در بازار عرضه شد.  

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به 291 میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد.

سایپا 13