شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#ترامپ

ترامپ برای انتخابات 2024 چه نقشه‌ای دارد؟+جزییات

«استیو بنن» استراتژیست سابق کاخ سفید و از مشاوران ارشد چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که تردیدی وجود ندارد که دونالد ترامپ درکارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ ریاست جمهوری حضور خواهد یافت.

ترامپ برای انتخابات 2024 چه نقشه‌ای دارد؟+جزییات

به گزارش منیبان؛ تارنمای   نشریه آمریکایی «نیوزویک» (newsweek)  با انتشار این خبر  افزود: درحالی که دونالد ترامپ طی هفته های اخیر بارها به احتمال حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اشاره داشته اما اینبار استیو بنن معتقد است که «هیچ تردیدی» وجود ندارد که دونالدترامپ رئیس جمهوری قبلی امریکا باردیگر برای ورود به کاخ سفید در این کارزار حضور یابد.

بنابراین گزارش بنن که جمعه گذشته در ویژه برنامه رسانه محافظه کار آمریکایی «نیوزمکس» (Newsmax) شرکت کرده بود دراین باره به صراحت گفت: قطعا بدون هیچ تردیدی دونالد ترامپ بار دیگر برای ریاست جمهوری آمریکا اقدام خواهد کرد.

بنن درادامه گفت: هیچ چیز مانع توقف ترامپ نخواهد  شد چراکه اصرار مخالفان وی برای جلوگیری از حضور او در این انتخابات باعث هرچه مصمم ترشدن ترامپ خواهد شد.

بنن مدیر اجرایی و موسس سابق تارنمای راست گرای بریت بارت نیوز است که طراح شعار پوپولیستی راست گرای «اول آمریکا» محسوب می شود و نقش مهمی را در بسیاری از سیاست های ضد مهاجرتی ترامپ در روزهای نخست ریاست جمهوری اش و ساخت دیوار مرزی به عنوان وعده ترامپ داشته است اما در آگوست ۲۰۱۷ اخراج شد.

بنن مشاور ارشد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶میلادی بود که به دلیل اختلاس از حامیان خود رئیس جمهوری درتلاش برای جمع آوری پول برای ساخت دیوار مرزی مکزیک- آمریکا متهم شناخته شد اما او خود را بی گناه دانست.

دونالد ترامپ در آخرین ساعات حضور خود بعنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا  در کاخ سفید، دستور عفو  ۷۳ نفر ازجمله استیو بنن مشاور ارشد و استراتژیست پیشین خود را صادر کرد.

درحالی زمزمه هایی از حضور ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شنیده می شود که وی تنها رئیس جمهوری در کل تاریخ آمریکا است که دو بار به اتهام های سو استفاده از قدرت، مانع از تحقیقات قضایی توسط کنگره و ایجاد آشوب و حمله به عمارت کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۰ توسط هوادارانش، استیضاح شد که در هردو دادگاه تبرئه شد.