به گزارش برنا، داود عزیزی در دیدار با سفیر مکزیک در ایران آمادگی فدراسیون تنیس را برای ایجاد همکاری با فدراسیون تنیس مکزیک با هدف بهره گیری از ظرفیت های دو کشور برای رشد ‌‌و تعالی تنیس مورد توجه قرار داد و گزارشی از وضعیت کنونی تنیس ایران بویژه برگزاری رویدادهای بین المللی تنیس ارائه داد.

وی همچنین به آمادگی فدراسیون تنیس برای اجرای برنامه هایی که مرتبط با دانش افزایی مربیان و داوران است اشاره و  تصریح کرد که آمادگی برای اجرای برنامه های مشترک با فدراسیون تنیس مکزیک هم وجود دارد.

رییس فدراسیون تنیس گفت: در سال 2021 فدراسیون تنیس تا کنون سه رویداد بین المللی تنیس در رده سنی جوانان را در جزیره کیش ، شیراز و ارومیه برگزار کرده است و دو رویداد بین المللی دیگر در اصفهان و تهران نیز پیش روی فدراسیون قرار دارد.

داود عزیزی  همچنین برگزاری مسابقات تنیس  جام دیپلمات ها را از جمله برنامه های این فدراسیون دانست و گفت : این رویداد  با توجه به علاقمندی سفرا و دیپلمات ها قرار بود سال گذشته برگزار شود اما  دوران پاندمی کرونا باعث تاخیر در برگزاری شد اما با توجه به نظر مثبت وزارت امور خارجه در صدد برگزاری این رویدادهستیم.

«گیلرمو پینته ادروریکا» سفیر مکزیک از رونق تنیس در ایران ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت : با توجه به علاقمندی به رشته تنیس ،هفته ای دو تا سه جلسه تمرین می کنم و شناخت خوبی از تنیس ایران دارم و معتقدم زمینه پیشرفت وجود دارد.

سفیر مکزیک در تهران تصریح کرد : علاقمندم روابط ورزشی ایران و مکزیک  بویژه در رشته های تنیس و فوتبال  گسترش پیدا کند و در این راستا تمام تلاش خود را انجام خواهم داد و مطمئنا توسعه روابط ، رونق بیشتر ورزش را بدنبال خواهد داشت.

در این دیدار ؛ شهرام عظیمی معاون دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان ، فرزین ضیا آذری دبیر فدراسیون تنیس و امیر همایون صدری مدیر مجموعه تنیس استقلال و انقلاب حضور داشتند .

در این دیدار ؛ فرزین ضیا آذری دقایقی پیرامون اهمیت روابط کشورها در راستای توسعه و پیشرفت ابعاد قهرمانی رشته های ورزشی صحبت کرد.

امیر همایون صدری مدیرعامل مجموعه فرهنگی ورزشی آپت انقلاب و استقلال نیز به بیان دیدگاه های خود پیرامون تنیس و فرایندهای توسعه ای این رشته پرداخت.