شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

افزایش چشمگیر حملات سایبری علیه شرکت‌های آلمانی


افزایش چشمگیر حملات سایبری علیه شرکت‌های آلمانی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حملات سایبری به شرکت‌های آلمانی در دوران کرونا بخصوص به دلیل دورکاری افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، بررسی ها نشان می دهد که در دوران کرونا جرائم سایبری در آلمان افزایش چشمگیری داشته است. بیش از همه شرکت ها در برابر حملات با نرم افزار احساس ناامنی کردند و بر این عقیده‌اند که به خوبی از آن ها در برابر این حملات حفاظت نمی شود. از این رو شرکت های آلمانی از دولت آلمان خواستار روی کار آوردن یک هماهنگ کننده برای حفاظت اقتصادی شده اند.

آمارها نشان می دهد که شرکت های آلمانی در دوران کرونا شدیدتر از قبل در معرض حملات سایبری قرار گرفته‌اند.

"ماتیاس واچتر"، رئیس بخش امنیتی در فدراسیون صنایع آلمان (BDI) در این باره به روزنامه "دی ولت" آلمان گفته است: شمار حملات سایبری به شرکت ها در دوران کرونا افزایش پیدا کرده چرا که شرکت هایی که کارکنان آن از خانه کار می کنند بیشتر آسیب پذیر هستند.

نمایندگان نهادهای امنیتی و انجمن ها هم این تحول در آلمان را تایید می کنند. دفتر فدرال امنیت فن آوری اطلاعات در آلمان (BSI) در این باره می گوید: شرایط تهدید همچون سابق بسیار متشنج است و از طریق این پاندمی هم تشدید می شود. حملات سایبری با نرم افزارها برای اخاذی در این راستا نقش اصلی را ایفا می کنند.

بخصوص حملات هکری با هدف آزاد کردن سیستم های مسدود شده در ازای پرداخت مبالغ بالا افزایش چشمگیری داشته است.

انجمن صنایع آلمان اقدامات دفاعی دولت و حمایت های آن در برابر این گونه حملات را ناکافی دانسته و از این رو انجمن صنایع آلمان یک طرح جامع برای استراتژی ملی حمایت از اقتصاد را تهیه کرده که در آن خواستار همکاری های تنگاتنگ تر عرصه های سیاسی و اقتصادی شده است.

در این طرح به صورت ملموس درخواست شده که دولت فدرال آلمان یک شخصیت عالی رتبه را به عنوان هماهنگ کننده برای حمایت از اقتصاد منصوب کند.

علاوه بر این درخواست شده که یک مرکز ملی حفاظت اقتصادی به عنوان مشارکت عمومی و خصوصی و رابطی بین مقامات امنیتی و شرکت ها ایجاد شود.

انتهای پیام/