به گزارش برنا؛ سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در گفت و گو با خبرنگار برنا درباره اعمال محدودیت های تردد در شهرهای قرمز و نارنجی گفت: همان محدودیت هایی که ستاد مقابله با کرونا از قبل برای محدودیت ها اعمال کرده بود، توسط پلیس اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه برای ورود خودرو های غیر بومی به شهر های قرمز و خروج خودرو های بومی از شهر های قرمز جریمه ی یک میلیون تومانی اعمال خواهد شد، افزود: برای ورود خودرو های غیر بومی به شهر های نارنجی و خروج خودرو های بومی از شهر های نارنجی جریمه ۵٠٠ هزار تومانی اعمال می شود.

سرهنگ جهانی ادامه داد: مبلغ جریمه های تردد برای شهر های قرمز و نارنجی روزانه محاسبه می شود و در صورت تردد خودرو های غیر بومی در شهر های قرمز و نارنجی این جریمه هر روز  برای آن ها اعمال خواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا تصریح کرد: اگر راننده ای بعد از وارد شدن به شهر قرمز یا نارنجی با خودرو خود در شهر تردد نکند، جریمه مورد نظر برای او فقط یکبار به جهت ورود به شهر اعمال می شود.

او با اشاره به اینکه جریمه های اعمالی به صورت سیستمی و هوشمند از طریق دوربین ها انجام می شود، افزود: در صورت ضرورت و تشخیص کنترل های حضوری با همکاری ماموران راهور انجام خواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس راهور گفت:  درحال حاضر در مبادی ورودی و خروجی شهر های قرمز و نارنجی ماموران برای کنترل تردد حضور ندارند و این امر تنها از طریق دوربین ها انجام می شود.

او درباره محدودیت های شبانه ادامه داد: در همه شهر های کشور محدودیت های تردد شبانه از ساعت ٢٢ تا ٣ بامداد اعمال می شود وافرادی که در این ساعات بدون مجوز تردد داشته باشند مبلغ ٢٠٠ هزار تومان جریمه خواهند شد.

سرهنگ جهانی افزود: برخی از رانندگان در شب ها به دلیل تردد شبانه اقدام به دست کاری پلاک خودرو و مخدوش کردن آن می کنند، این افراد باید بدانند که موضوع برخورد با پلاک های مخدوش از ۵ تیرماه تشدید شده است.

او با بیان اینکه اگر همکاران ما مشاهده کنند که پلاک خودرویی دست کاری و مخدوش شده است آن خودرو را نگه می داند و ضمن اعمال قانون، به عنوان جرم به مراجع قضایی ارجاع می شود، گفت:  اعمال جریمه این افراد توسط مراجع قضایی برابرماده ٧٢٠ قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیرات از ۶ ماه تا یکسال حبس پیش بینی شده است.

سرهنگ جهانی تاکید کرد: هموطنان توجه کنند که  برای فرار از جریمه ٢٠٠ هزار تومانی مرتکب عمل مجرمانه سخت تری نشوند چرا که افرادی  دست به چنین اموری می زنند که از قوانین بی اطلاع هستند. همچنین بعد از معرفی این رانندگان به مراجع قضایی خودرو او نیز توقیف می شود.

او در پایان گفت: فرد متخلف هزینه نگهداری خودرو در پارکینگ را باید پرداخت کند.

انتهای پیام/