شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#سفیر روسیه

سفیر روسیه در آمریکا خبر داد؛

مسکو-واشنگتن گفتگوهای محرمانه ای درباره حملات سایبری دارند

مسکو-واشنگتن گفتگوهای محرمانه ای درباره حملات سایبری دارند

سفیر روسیه می گوید مسکو-واشنگتن گفتگوهای محرمانه ای را در باب امنیت سایبری آغاز کرده اند و با جدیت این مسئله را پیگیری می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه ای زنده در کانالی در یوتیوب گفت که روسیه و آمریکا در حال برگزاری گفتگوهای نزدیک بین دپارتمان های مربوطه شان بر سر مسئله حملات سایبری به زیرساخت های حیاتی هر دو کشور هستند.

آنتونوف گفت: «می خواهم به شما بگویم که گفتگوهای نزدیک، جدی و محرمانه ما بین دپارتمان های مربوطه (هر دو کشور) وجود دارد».

سفیر روسیه در آمریکا یادآوری کرد که طی کنفرانس خبری اخیر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، هیچ گونه اتهامی مبنی بر اینکه دولت روسیه پشت حملات هکری به زیرساخت های این کشور باشد، شنیده نشد». وی همچنین اضافه کرد که همکاران آمریکایی اش را از حملات سایبری به سرورهای روسیه آگاه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن هنوز مطمئن نیست که روسیه در حمله سایبری گسترده اخیر به صدها شرکت آمریکایی دخیل باشد.

جو بایدن اعلام کرده بود: ما مطمئن نیستیم چه کسی پشت این حمله قرار دارد، تخمین و برآورد اولیه این است که دولت روسیه دخیل نیست اما هنوز مطمئن نیستیم.

شرکت امنیت سایبری «هانترس لبز» پیش از این تأیید کرده بود که حدود ۲۰۰ شرکت آمریکایی هدف حمله سایبری یک «باج افزار» قرار گرفتند.

در حملات سایبری که با استفاده از باج‌افزار انجام می‌گیرد هکرها به شبکه کامپیوتری قربانی نفوذ کرده و با پیاده کردن یک سیستم رمزنویسی‌شده در این شبکه مانع ادامه فعالیت آن می‌شوند. تبهکاران در ازای کلید این نرم‌افزار رمزنویسی‌شده اقدام به باج‌خواهی می‌کنند.