به گزارش برنا، عباس اورسجی اظهار داشت: سال ها بود که ریاست فدراسیون جهانی و آسیایی در اختیار گلوت از هند بود و من همیشه با این که یک نفر هم رییس فدراسیون جهانی و هم نفر اول قاره آسیا باشد مخالف بودم و این را مطرح کرده بودم که او باید یکی از این دو کرسی را در اختیار بگیرد. به هر حال گلوت فوت کرد و بر اساس اساسنامه فدراسیون جهانی مقرر شد، سرپرستی فدراسیون جهانی انتخاب تا امور محوله را تا برگزاری انتخابات در دست بگیرد که با رای نایب روسای فدراسیون جهانی این مسوولیت بر عهده فدراسیون کبدی ایران گذاشته شد و برای اولین بار در تاریخ یک ایرانی سرپرست فدراسیون جهانی شد.

وی ادامه داد:  با توجه به جایگاه فدراسیون کبدی ایران در عرصه بین‌المللی و کسب مقام های اول تا سوم رویدادهای آسیایی و جهانی و به ویژه افتخاری که در بازی های آسیایی جاکارتا برای ورزش کبدی ایران رقم خورد، اقتدار و توانمندی خود را به اثبات رساندیم. از سویی دیگر میزبانی مسابقات قهرمانی جهان در کیش نشان داد از چه توان و ظرفیتی برخوردار هستیم.

رییس فدراسیون کبدی افزود: در طول سال های اخیر شاهد بودیم کبدی ایران همواره در بین ۳ تیم اول آسیا و جهان قرار دارد و این مساله نشان از توان و ظرفیت بالای ما در این رشته دارد. در این مدت به گونه ای رفتار کردیم که نگاه اعضای فدراسیون جهانی و کشورهای عضو به ما با رویکردی مثبت همراه باشد و توانستیم حمایت و نگاه آن ها را به سمت ایران سوق دهیم.

اورسجی به برگزاری اجلاس آسیایی نیز اشاره کرد و گفت: در آن اجلاس کاندید ریاست کنفدراسیون آسیا شدیم اما شرایط و بستر لازم در کشور فراهم نبود اما با گرفتن امتیاز تعداد بیشتر لژیونر از هندی‌ها و همچنین پنج کرسی بیشتر از آنها اقدامات ابتدایی و اولیه را برای کسب کرسی اول آسیا و جهان را آغاز کردیم و تا امروز در مسیر درست گام برداشتیم. در فدراسیون کبدی، تعامل مناسبی با سایر کشورها داریم و بر همین اساس بنده به عنوان نایب رییس فدراسیون آسیایی و جهانی انتخاب شدم.   

وی با اشاره به برنامه محوری این فدراسیون در فعالیت های برون مرزی تاکید کرد: یک اختلاف نظر بین ما و هندی ها وجود داشت و آن این بود که هندی ها می گفتند رییس آسیا و فدراسیون جهانی باید از هند باشد اما ما با این تصمیم مخالفت کردیم و به حق خواستار آن شدیم تا یکی از این کرسی ها باید به نام ایران باشد. در این راستا جلسات متعددی با مسوولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برگزار کردیم و از سویی دیگر رایزینی خود را با سایر کشورها نیز ادامه دادیم تا به آنچه حق مسلم ورزش ایران است، دست یابیم.

سرپرست فدراسیون جهانی کبدی خاطر نشان کرد: خوشبختانه نگاه مثبتی به فدراسیون ایران و مجموعه کبدی کشورمان وجود دارد و در تعاملی که با مسوولان کنفدراسیون آسیا و جهان داشتیم مشخص شد خیلی از آنها از حضور ایران در این عرصه استقبال کرده و حتی در پیام هایی این حمایت را اعلام کردند. این مساله هم معطوف به امروز و دیروز نیست، سالهاست با بهره مندی از روابط و دیپلماسی ورزشی برای چنین روزی کار و تلاش کردیم و به نظر می رسد اقبال کشورهای عضو فدراسیون جهانی با ما همراه باشد.

اورسجی یادآور شد: با مسوولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و همکارانمان در حوزه روابط  بین الملل اقدامات اولیه را انجام دادیم. حتی در جلساتی که در این خصوص داشتیم نمایندگانی از بخش بین الملل وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، وزارت امور خارجه و ... حضور داشتند و در خصوص مسایل مختلف بحث و تبادل نظر شد. خوشبختانه از سوی مسوولان ورزش کشور این مساله خیلی جدی دنبال می شود و حمایت‌های خوبی نیز صورت گرفته است. مطمئن هستم با کمک این عزیزان و همچنین ارتباطات خوبی که با سایر کشورها داریم تحقق این مهم دور از دسترس نیست و می توانیم برای نخستین بار شاهد کسب کرسی اول یک فدراسیون جهانی به نام ایران باشیم.

رییس فدراسیون کبدی خاطر نشان کرد: طبق قانون و اساسنامه فدراسیون جهانی اگر رییس فدراسیون جهانی به هر دلیل کنار برود باید برای برگزاری انتخابات ۹۰ روز را ملاک قرار داد تا در این مدت برای انجام وظایف محوله و مراحل برگزاری انتخابات فرصت کافی در اختیار باشد. ۱۲ روز پیش این اقدام از سوی ما به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی روی داد و در نامه ای به کشورهای عضو اعلام کردیم در ۹۰ روز آینده انتخابات را برگزار خواهیم کرد تا تکلیف کرسی ریاست فدراسیون جهانی مشخص شود. البته با توجه به شرایط موجود و همه گیری کرونا ممکن است این انتخابات چند روز زودتر یا دیرتر برگزار شود و سعی می کنیم میزبان این اجلاس در کشور عزیزمان باشیم.

وی با اشاره به تغییر دولت در این شرایط تاکید کرد: این افتخار به نام یک فرد نیست و در تاریخ ورزش ایران به ثبت می رسد، تا امروز شاهد حمایت های بسیار خوبی از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بودیم و شک ندارم دولت جدید نیز در این موضوع تمام و کمال حمایت خواهد کرد چرا که این موضوع بحثی ملی است و به نام کشورمان ثبت خواهد شد.

اورسجی با اشاره به انتخابات پیش رو برای معرفی رییس فدراسیون جهانی کبدی گفت: به نظر می رسد کشورهایی از جمله انگلستان، کره جنوبی، هندوستان و چند کشور دیگر برای این انتخابات وارد عرصه شوند، اما ایران امروز قطب اول کبدی آسیا و جهان است و در تلاش هستیم این کرسی را برای ایران به دست بیاوریم.