شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#آمریکا#رئیس جمهور

واکنش ترامپ به اتهامات مالی علیه سازمان تجاری و خانواده‌اش


واکنش ترامپ به اتهامات مالی علیه سازمان تجاری و خانواده‌اش

رئیس جمهور پیشین آمریکا روز شنبه اتهامات مطرح شده توسط دادستان‌های نیویورک علیه سازمان تجاری و مشاور ارشد مالی اش را به شدت محکوم کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا روز شنبه در یک راهپیمایی تبلیغاتی و سیاسی به شدت اتهامات مطرح شده توسط دادستان های نیویورک علیه سازمان تجاری و مشاور ارشد مالی اش را محکوم کرده است.

 

ترامپ در جمع هزاران نفر از طرفدارانش در فلوریدا گفت: این مساله واقعا بدرفتاری قضایی نامیده می شود. واقعا وحشتناک و هولناک است.

وی افزود: آنها همه توان و قدرت دولت را بسیج کرده‌اند تا من، خانواده‌ام، کارکنانم و شرکتم را تعقیب کنند، آن هم فقط به خاطر مسائل سیاسی.

ترامپ بار دیگر در این برنامه سیاسی، به انتقاد شدید از سیاست های جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا پرداخت و ادعاهای تکراری خود درباره تقلب در انتخابات جنجالی 2020 را مطرح کرد.

این در حالی است که دادستانی فدرال آمریکا با صدور حکمی رسما سازمان ترامپ و آلن وایسلبرگ مدیر مالی آن را به 15 سال فرار و کلاهبرداری مالیاتی متهم کرده است.

 دادستانی فدرال آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات غیرقانونی سازمان ترامپ بسیار وسیع و گسترده بوده است. مقام های ارشد سازمان ترامپ برای دادن پاداش های مخفیانه و دور زدن قوانین با هدف عدم پرداخت مالیات، به مدت 15 سال برنامه ریزی کرده اند.

کری داون از دادستان های ارشد منهتن در این باره تاکید کرد: اگر بخواهیم صریح و شفاف صحبت کنیم، این اقدامات سازمان ترامپ یک طراحی گسترده و بی‌شرمانه برای پرداخت های غیرقانونی و فرار از پرداخت مالیات قانونی بوده است. بر خلاف ادعاهای مطرح شده از سوی مدیر ارشد مالی سازمان ترامپ، این گونه اقدامات، در زمینه کسب و کار، معمول و عادی نبوده یا ناشی از اشتباهات یک کارمند در این سازمان نبوده است.

وی افزود: تحقیقات گسترده ما نشان می دهد فعالیت های سازمان ترامپ یک اقدام هماهنگ توسط مدیران ارشد بوده که با پرداخت های غیرقانونی و مخفیانه، در حال فرار مالیاتی بوده و از این گونه اقدامات منتفع شده‌اند.

دادستان های نیویورک با صدور این حکم، سازمان ترامپ و مدیر مالی آن را به فرار مالیاتی از سال 2005 میلادی متهم کرده‌اند.

با این حال به نظر می رسد پرونده تخلفات مالی و اقتصادی سازمان ترامپ می تواند آینده سیاسی اش را با چالش های جدی روبرو کند، آن هم در شرایطی که وی قصد شرکت در رقابت های انتخاباتی 2024 را دارد.

انتهای پیام/