شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ایالات متحده#رئیس جمهور

دستور بایدن به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا برای تحقیق درباره حمله سایبری اخیر


دستور بایدن به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا برای تحقیق درباره حمله سایبری اخیر

رئیس جمهور ایالات متحده به سرویس‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور دستور داده است تا درباره حمله باج افزاری اخیر به شرکت‌های آمریکایی تحقیق کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ضمن ابراز تردید درباره دخالت روس ها در حملات سایبری اخیر، به سرویس های اطلاعاتی این کشور دستور داده است تا درباره حملات باج افزاری اخیر به صدها شرکت آمریکایی تحقیق و تفحص کنند.

 

بر اساس این گزارش، بایدن به سرویس های اطلاعاتی آمریکا دستور داده است تا تحقیقات فوری را درباره حملات سایبری و باج افزاری اخیر به صدها شرکت آمریکایی آغاز کنند.

بایدن در سفر به ایالت میشیگان در اظهاراتی در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره عامل اصلی این حمله، گفت: هنوز اطلاعات دقیقی درباره عاملان اصلی این حمله وجود ندارد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اینکه "ایا روسیه در این حملات دست داشته است؟"، گفت: هنوز مطمئن نیستیم. حدس اولیه ما این است که دولت روسیه دخالتی در این حملات نداشته ولی هنوز مطمئن نشده‌ایم.

بایدن افزود: اگر مشخص شود روسیه در این حملات دست داشته است، واشنگتن نیز با قاطعیت پاسخ خواهد داد.

شرکت امنیت سایبری "هانترز لبز" روز شنبه اعلام کرده که بیش از 200 شرکت آمریکایی هدف حمله سایبری و باج افزاری قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/