شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#دسته اول#تیم فوتبال

مهر در گزارشی بررسی کرد

بررسی شرایط ۴ تیمی که خطر سقوط به لیگ یک آنها را تهدید می‌کند

بررسی شرایط ۴ تیمی که خطر سقوط به لیگ یک آنها را تهدید می‌کند

به جز تیم فوتبال ماشین سازی که تقریبا سقوطش از لیگ برتر به لیگ دسته اول را می توان حتمی دانست، ۴ تیم دیگر هستند که این خطر آنها را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیستمین دوره از مسابقات لیگ برتر فوتبال به هفته های پایانی‌اش نزدیک شده و امروز می‌توان گفت در حالی که ۵ هفته به پایان مسابقات مانده، سقوط تیم ماشین سازی به لیگ دسته اول تا حد زیادی قطعی شده است. به جز ماشین سازان تبریز، ۴ تیم دیگر در معرض سقوط به دسته اول هستند که در روز پایانی یکی از آنها همراه با ماشین سازی راهی لیگ یک خواهد شد.

ذوب آهن، نساجی، سایپا و نفت مسجد سلیمان ۴ تیمی هستند که بیشتر از سایر تیم‌ها با خطر سقوط مواجه هستند و یکی از این ۴ تیم ماشین سازی را در راهی شدن به لیگ یک همراهی خواهد کرد.

به لحاظ جدولی ذوب آهن با ۲۲ امتیاز کمترین شانس و نفت مسجد سلیمان با ۲۸ امتیاز بیشترین شانس را برای بقا دارند؛ اما ذوب آهن تنها تیمی است که ۳ بازی از ۵ بازی باقی مانده‌اش در خانه برگزار می شود و به این لحاظ می‌تواند امیدواری بیشتری داشته باشد. ۳ تیم دیگر هر کدام ۲ بار در خانه و ۳ بار خارج از خانه به میدان می‌روند.

نفت مسجد سلیمان

شاگردان محمود فکری با ۲۸ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارند و نسبت به ۳ تیم دیگر آسودگی خاطر بیشتری دارند و می‌توانند با نتیجه‌گیری در یکی دو بازی آینده بقای خود را تضمین کنند. ۲ بازی از ۵ بازی نفت مسجد سلیمان حساسیت جدولی دارد. آنها ابتدا در هفته ۲۷ میزبان ذوب آهن هستند که این یک دیدار مستقیم و رو در رو برای بقا به حساب می‌آید و حتی پیروزی در این دیدار می‌تواند باقی آنها را به قطعیت برساند، و در هفته ۲۸ میهمان استقلال هستند که آنها هم برای کسب سهمیه در تلاش هستند.

شاگردان فکری حتی با یک پیروزی هم می توانند بقای خود در لیگ برتر را تضمین کنند.

بررسی شرایط ۴ تیمی که خطر سقوط به لیگ یک آنها را تهدید می‌کند

برنامه بازی‌های باقی مانده نفت مسجد سلیمان تا پایان فصل؛

هفته نام حریف محل برگزاری بازی
۲۶ پدیده مشهد
۲۷ ذوب آهن مسجد سلیمان
۲۸ استقلال تهران
۲۹ گل گهر مسجد سلیمان
۳۰ آلومینیوم اراک

سایپا تهران

باور کردن اینکه سایپا یکی از تیم‌هایی است که خطر سقوط آن را تهدید می‌کند بسیار سخت است، اما این اتفاق سخت و تلخ افتاده و تیمی که در تمام ادوار لیگ برتر حضور داشته، امروز با خطر سقوط مواجه است.

نارنجی پوشان که تحت هدایت فراز کمالوند کار می‌کنند، ۲۵ امتیازی هستند و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به نساجی در رده سیزدهم قرار دارند. شانس سایپا با نساجی برابر، از ذوب آهن بیشتر و به همان میزان از نفت مسجد سلیمان کمتر است.

سایپا در ادامه مسابقات ۵ بار باید به میدان برود که سخت‌ترین دیدارهایش با ذوب آهن و استقلال است. دیدار این تیم با ذوب آهن یک دیدار مستقیم، ۶ امتیازی و کاملاً تعیین کننده است. نارنجی پوشان در اولین دیدار خود که در هفته بیست و ششم است باید در اصفهان به مصاف ذوب آهن بروند که شاید این بازی خیلی از معادلات پایین جدول را مشخص کند.

شاگردان کمالوند اگر از سد ذوب آهن و استقلال عبور کنند، در ۳ هفته پایانی با تیم‌هایی بازی دارند که جدول برایشان حساسیت ندارد و شاید این کار آنها را ساده‌تر کند.

بررسی شرایط ۴ تیمی که خطر سقوط به لیگ یک آنها را تهدید می‌کند

برنامه دیدارهای باقی مانده سایپا تا پایان فصل به شرح زیر است؛

هفته نام حریف محل برگزاری بازی
۲۶ ذوب آهن اصفهان
۲۷ استقلال تهران
۲۸ گل گهر سیرجان
۲۹ آلومینیوم تهران
۳۰ تراکتور تبریز

نساجی مازندران

سرخ پوشان قائم شهری هم امتیاز با سایپا و تنها به دلیل تفاضل گل یک پله پایین‌تر از این تیم جدول قرار دارند. شاگردان ساکت الهامی که در هفته‌های اخیر بهتر از قبل نتیجه می‌گیرند، ۳ بار خارج از خانه و ۲ بار در خانه به میدان می‌روند. آنها از پدیده و استقلال میزبانی می‌کنند و به میهمان صنعت نفت، ذوب آهن و گل گهر می‌روند. قائم شهری‌ها برای اطمینان از بقا حداقل باید ۷ امتیاز بگیرند. در غیر این صورت ممکن است همراه با ماشین سازی راهی دسته پایین‌تر شوند.

مهم ترین بازی آنها با ذوب آهن است که در هفته بیست و هشتم به میزبانی ذوب آهن در اصفهان برگزار می شود و شاید پیروزی در این دیدار برای نساجی حکم بقای آنها را امضا نماید.

بررسی شرایط ۴ تیمی که خطر سقوط به لیگ یک آنها را تهدید می‌کند

برنامه دیدارهای باقی مانده نساجی تا پایان فصل به شرح زیر است؛

هفته نام حریف محل برگزاری بازی
۲۶ نفت آبادان
۲۷ پدیده قائم شهر
۲۸ ذوب آهن اصفهان
۲۹ استقلال قائم شهر
۳۰ گل گهر سیرجان

ذوب آهن اصفهان

به لحاظ جدولی کمترین شانس ازان ذوب آهن است، اما آنها تنها تیمی هستند که ۳ بار میزبان هستند و ۴ بار در اصفهان به میدان می‌روند که این می‌تواند شانس آنها را برای بقا افزایش دهد. ذوب آهن تنها یک بار تا پایان فصل از اصفهان خارج می‌شود که آن هم حضور در مسجد سلیمان است.

شانس دیگری که ذوب آهن دارد، بیشترین تعداد بازی مستقیم با حریفان است. ذوب آهن با ۳ تیم سایپا، نفت مسجد سلیمان و نساجی دیدار دارد که می‌تواند با نتیجه گرفتن در این دیدارهای مستقیم و ۶ امتیازی، شانس خود را برای بقا مضاعف کند.

ذوب آهن که کمترین امتیاز را دارد، تنها تیمی است که سرنوشتش در دست خودش است و می‌تواند با بازی‌های رو در رو با ۳ تیم دیگر در معرض سقوط، به طور قطع در لیگ برتر باقی بماند. سخت‌ترین دیدار ذوب آهن در این ۵ هفته، دیدار مقابل سپاهان است. دو تیم اصفهانی در حالی به مصاف هم می‌روند که یکی برای بقا و یکی برای قهرمانی تلاش می‌کنند.

به لحاظ جدولی ذوب آهن به ۱۰ امتیاز نیاز دارد که باید از ۱۵ امتیاز پیش رو به دست آورد.

بررسی شرایط ۴ تیمی که خطر سقوط به لیگ یک آنها را تهدید می‌کند

برنامه دیدارهای باقی مانده ذوب آهن تا پایان فصل به شرح زیر است؛

هفته نام تیم محل برگزاری بازی
۲۶ سایپا اصفهان
۲۷ نفت مسجد سلیمان مسجد سلیمان
۲۸ نساجی اصفهان
۲۹ سپاهان اصفهان
۳۰ مس رفسنجان اصفهان