شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#قدس#کتاب#امام رضا#کتابخوانی

از میلاد تا شهادت امام رضا کتاب بخوانید/ پویش مطالعاتی جدید انتشارات آستان قدس رضوی


از میلاد تا شهادت امام رضا کتاب بخوانید/ پویش مطالعاتی جدید انتشارات آستان قدس رضوی

مدیرعامل به‌نشر، انتشارات آستان قدس رضوی از آغاز دهمین پویش مطالعاتی این انتشارات و مسابقه کتابخوانی از کتاب "ماه غریب من" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی به‌نشر، حسین سعیدی گفت: مسابقه کتابخوانی «ماه غریب من» از میلاد تا شهادت امام رضا (ع) یعنی دهه کرامت تا دهه پایانی ماه صفر (تیر تا مهر 1400) برگزار می‌شود. این مسابقه دهمین پویش مطالعاتی انتشارات آستان قدس رضوی از سال 1395 تاکنون است.

وی هدف از برگزاری این پویش مطالعاتی را ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی بیشتر مردم با سیره و فرهنگ رضوی عنوان کرد و افزود: کتاب «ماه غریب من» از آثار رضوی به‌نشر نوشته مجید ملامحمدی، منبع این پویش مطالعاتی است که از سال 1385 تاکنون در 11 نوبت با شمارگان 45هزار و 500 نسخه منتشر شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه کتاب «ماه غریب من» به بیان فضایل اخلاقی امام هشتم (ع) و سیره عملی و علمی ایشان در کنار وقایع زندگی آن حضرت برای نوجوانان و جوانان می‌پردازد، تصریح کرد: این اثر که با عنوان «قمری الغریب» توسط رحیم کثیر به زبان عربی ترجمه شده است، در چهار فصل تحت عناوین: «بهشت مدینه»، «هشتمین آسمان»، «سفر به سرزمین غربت» و «سرانجام تنهایی» داستان‌های کوتاه و زیبایی را با موضوعات مختلف از تولد، زندگی تا شهادت حضرت رضا(ع) روایت می‌کند که نوعی از شاعرانگی هم در بخشی از متن‌های این کتاب دیده می‌شود.

وی ادامه داد: محتوای این کتاب روایتی داستانی و دلنشین از زندگی آفتاب مهربان مدینه و مرو است. قصه هایی از اخلاق، آداب همنشینی با مردم، دانش آسمانی، سخنان امید آفرین و زندگی ساز برای مخاطب نوجوان به بالا است.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر اظهار کرد: کتاب «ماه غریب من» همراه با کد منحصر به فرد شرکت در مسابقه با تخفیف 20درصدی پشت جلد به مبلغ 28 هزار تومان به فروش می‌رسد، علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه می‌توانند با مطالعه کتاب، پاسخ سوالات را همراه با کد قرعه کشی به سامانه پیامکی 30003209، پیامک کنند و از جوایز این دوره از مسابقات کتابخوانی به‌نشر از جمله یک جایزه 8 میلیون تومانی برای یک نفر و 8 جایزه یک میلیون تومانی برای هشت نفر و 80 جایزه 100 هزار تومانی بهره‌‌مند شوند.

سعیدی یادآور شد: برای دسترسی آسان علاقه‌مندان به منبع مسابقه کتابخوانی «ماه غریب من»، کتاب به صورت گسترده در سطح کشور توزیع خواهد شد. افراد می‌توانند علاوه بر مراجعه به فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در مشهد و سراسر کشور از طریق سایت www.behnashr.com با ارسال رایگان این کتاب ، سوالات و شیوه نامه شرکت در مسابقه را تهیه کنند.

یادآور می‌شود پویش‌های مطالعاتی «دعبل و زلفا» ، «اوسنه‌ی گوهرشاد» ، «ریحانه 1 و 2 و 3» ، «مهمان امام» ، «کرامت» ، «در هوای انقلاب» و «کوفته پزی» 9 پویش مطالعاتی گذشته به نشر بوده است.

انتهای پیام/