به گزارش برنا؛ صبح امروز سرهنگ مهدی نامجو، سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های تهران بزرگ در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص حرکت با دنده عقب در بزرگراهها و خطرات آن   توضیح داد.

سرهنگ نامجو در خصوص حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها و خطرات آن  گفت : حرکت با دنده عقب های غیر ضروری اولا جز تخلفات حادثه ساز پلیس محسوب می شود که علاوه بر اعمال قانون اعمال نمره منفی را نیز در بردارد.

او ادامه داد :   اگر در این تخلف خودرو شخصی و پلاک آن شخصی باشد 5 نمره منفی اعمال می گردد و اگر  وسیله نقلیه عمومی باشد 7 نمره منفی اعمال خواهد شد .

سرهنگ نامجو گفت:  برخی رانندگان بعلت عدم آشنایی با سطح شهر  و گاهی بخاطر حواس پرتی در رانندگی از مقطعی عبور می کنند که باید از آن خارج می شدند که به لحاظ اصلاح مسیر اقدام به دنده عقب های غیر ضروری می نمایند که بسیار امر خطرناکی است و تصادفات دلخراشی را ما به واسطه ارتکاب این تخلف  شاهد آن هستیم  

او از رانندگان خواست به هیچ عنوان به جهت بازگشت و اصلاح مسیر اقدام به دنده عقب در معابر  و بزرگراهها نمایند تا شاهد حوادث و تصادفات دلخراش در سطح شهر تهران نباشیم .