شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#پرسپولیس#فوتبال#تیم فوتبال

قهرمانی در مسیر «کلین شیت»

تلاش حامد لک برای رسیدن به رکورد دروازه‌بان استقلال

تلاش حامد لک برای رسیدن به رکورد دروازه‌بان استقلال

دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس می‌تواند با بسته نگه داشتن دروازه خود در یک مسابقه دیگر در لیگ برتر به رکورد فصل گذشته دروازه‌بان استقلال برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود که رقابت برای تعیین قهرمان بیستمین دوره این بازی‌ها به اوج رسیده است.

پرسپولیس، سپاهان و استقلال تهران در حالی برای کسب این عنوان تلاش می‌کنند که نقش دروازه‌بان‌های هر سه تیم در مدعی بودن آنها غیر قابل انکار است.

بهبود آمار لک با پرسپولیس

حامد لک دروازه‌بان پرسپولیس ابتدای فصل جاری برای حراست از دروازه این تیم از ماشین سازی به جمع شاگردان یحیی گل محمدی اضافه شد. او در فصل گذشته ۸ بار کلین شیت داشت اما حالا تا پایان هفته بیست و پنجم توانسته است آن را به عدد ۱۳ برساند.

این پیشرفت با توانایی خط دفاعی این تیم رقم خورد تا سرخ‌ها آماری قابل قبول همچون چهار سال گذشته که به قهرمانی رسیدند ارائه دهند. تاکتیکی که به نظر می‌رسد مسیر خوبی برای رسیدن به قهرمانی در فوتبال باشگاهی کشور برای پرسپولیسی هاست.

حمله دروازه‌بان پرسپولیس به رکورد همتای استقلالی

لک در حالی مقابل فولاد خوزستان برای رسیدن به چهاردهمین کلین شیت تلاش خواهد کرد که رقیبش در استقلال تهران، آمار مشابهی را داشته است.

رشید مظاهری که فصل گذشته در چارچوب دروازه تراکتور قرار داشت توانسته بود ۱۴ بار مانع از گل خوردن تیمش در لیگ برتر فصل گذشته شود. آماری که حالا لک قصد دارد به آن حمله کند و اسم خود را بیش از پیش بر سر زبان بیندازد.

تلاش حامد لک برای رسیدن به رکورد دروازه‌بان استقلال

نیازمند به فکر تکرار

در این بین پیام نیازمند دروازه‌بان سپاهان نیز رقیب جدی لک در کلین شیت ها است. او تاکنون ۱۲ بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیمش شده است. آماری که در پایان فصل گذشته به عدد ۱۷ رسیده بود. دروازه‌بان ملی پوش سپاهان برای تکرار این رکورد نباید در پنج بازی باقیمانده تیمش گلی را دریافت کند. اتفاقی که نه تنها برای نیازمند مهم است بلکه سپاهان را نیز می‌تواند در مسیر قهرمانی حفظ کند.

تلاش حامد لک برای رسیدن به رکورد دروازه‌بان استقلال

سه درواه بان با انگیزه‌های شخصی

رقابت در بین دروازه‌بان‌های لیگ برتری در حالی به اوج خود رسیده که هر یک از آنها انگیزه زیادی برای بهبود آمار فردی خود دارند.

سیدحسین حسینی که در چند هفته اخیر بار دیگر به چارچوب دروازه آبی‌پوشان پایتخت بازگشته و جای مظاهری را گرفته است تاکنون ۵ کلین شیت داشته است. او در صورتی که در پنج دیدار باقیمانده تیمش هم موفق به حراست از دروازه استقلالی‌ها شود نه تنها کلین شیت هایش دو رقمی می‌شود بلکه رشید مظاهری، رقیب خود در استقلال را نیز پشت سر می‌گذارد.

لک نیز انگیزه‌های مشابه در بهبود آمار فردی خود دارد. او در حالی برای رسیدن به کلین شیت‌های بیشتر تلاش می‌کند که علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی پوش پیشین پرسپولیس در چهار سال قهرمانی با سرخپوشان آمار خوبی از خود به جای گذاشته بود. بیرانوند در فصل ۹۷-۱۳۹۶ توانست ۱۷ بار دروازه سرخپوشان را بسته نگه دارد که حالا لک می‌تواند آن را شکسته و بالاتر از اسم او در یاد هواداران پرسپولیس بماند.