به گزارش برنا؛ محمدحسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار درباره اعطای درجه ایثار به امدادگران هلال احمر برنا گفت: این درجه، درجه ای است که بر اثر تلاش چندین ساله ی امدادگران به آن ها اعطا می شود.

جذب 600 امدادگر دارای درجه ایثار در هلال احمر

او با بیان اینکه این افراد پس از شرکت در آزمونی، قبول شدن در آن و مهارت های امدادرسانی به درجه ایثار نائل می آیند، افزود: طی سال های گذشته و تا پایان سال قبل اعلام کردیم 600 نفر از افرادی که دارای درجه ایثار هستند را جذب می کنیم.

قوسیان مقدم ادامه داد: قرارداد های جذب این افراد تا پایان سال گذشته انجام شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: افرادی که درسال 1400، در آزمون شرکت می کنند و پذیرفته می شوند در مراحل بعدی جذب جمعیت هلال احمر خواهند شد.

او با بیان اینکه آزمون سال 1400، برگزار شده است و ظرفیت و نتایج جذب این افراد به زودی اعلام خواهد شد، تأکید کرد: بعد از دریافت درجه ایثار و جذب، حقوق دریافتی این افراد بیشتر خواهد شد و این درحالی است که اگر حقوق دریافتی امدادگران چیزی حدود یک میلیون تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان باشد، با داشتن چنین درجه ای مبلغ دریافتی آن ها سه میلیون  و 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومان خواهد شد.

درجه ایثار به افراد زیر 45 سال اعطا می شود

قوسیان مقدم با اشاره به اینکه امدادگری و نجات گری سه دوره دارد، گفت: افرادی که درجه ایثار دریافت می کنند، تقریبا بیش از 10 سال با هلال احمر همکاری داوطلبانه دارند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره شرایط سنی افرادی که به درجه ایثار نائل می شوند، تصریح کرد: این افراد نباید بیشتر از 45 سال، سن داشته باشند.

انتهای پیام/