شهر خبر

۴۳ مهاجر در سواحل تونس غرق شدند

هلال احمر تونس از غرق شدن ۴۳ مهاجر خارجی در سواحل این کشور بر اثر واژگون شدن قایق حامل آنها خبر داد.

۴۳ مهاجر در سواحل تونس غرق شدند

به گزارش منیبان؛ به نقل از شبکه روسیه الیوم، هلال احمر تونس امروز (شنبه) اعلام کرد که در این حادثه ۴۳ مهاجر جان خود را از دست دادند و ۸۴ نفر آن‌ها در سواحل بندر «جرجیس» نجات یافتند.  

بر اساس بیانیه هلال احمر تونس، قایق این مهاجران از شهر «زواره » لیبی به سمت ایتالیا  حرکت کرده است و پس از خراب شدن موتور، قایق آن‌ها در سواحل بندر جرجیس واژگون شد. 

هلال احمر تونس ملیت این مهاجران را مصری، سودانی، اریتره‌ای و بنگلادشی اعلام کرد. 

سال گذشته نیز ۹۰ پناهجوی آفریقایی در یکی از بدترین حوادث در سواحل تونس، جان خود را از دست دادند. 

سواحل تونس با قایق‌های مملو از مهاجرانی که برای فرار از فقر و بیکاری در آفریقا و خاورمیانه به دنبال زندگی بهتر در اروپا هستند، به نقطه آغاز رسیدن به سواحل ایتالیا تبدیل شده است.  

پیشتر وزارت کشور ایتالیا اعلام کرده بود که طی دو ماه اول سال جاری میلادی (۲۰۲۱) ورود پناهجویان به سواحل این کشور افزایش یافته ‌است. 

پس از ورود بیش از یک میلیون پناهجو به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۵میلادی، این نهاد مهاجران را هدف سختگیری‌هایی قرار داد و با کمک به ترکیه و لیبی از این کشورها خواست مسیرهای اصلی مهاجران را مسدود کنند. 

بر اساس آمار سازمان ملل، سال گذشته حدود ۱۲۳ هزار نفر از این مسیرها برای رساندن خود به اتحادیه اروپا استفاده کردند و این رقم در سال جاری ۲۲ هزار مورد بوده است.