شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روستای

تشدید درگیری در نابلس؛ فلسطینیان تشنه انتفاضه


تشدید درگیری در نابلس؛ فلسطینیان تشنه انتفاضه

بعد از اعلام شهادت یکی از فلسطینیان که در روستای قصره در جنوب شرق نابلس مورد اصابت گلوله قرار اشغالگران قرار گرفته بود، درگیری در این منطقه شدت بیشتری به خود گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند، در پی اعلام شهادت محمد فرید حسن که با آتش مستقیم یکی از مهاجران صهیونیست ساکن یکی از شهرک‌های اطراف نابلس به شهادت رسید، درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست شدت بیشتری به خود گرفته است.

این درگیری در حالی رخ می‌دهد که از عصر امروز نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان با فلسطینیان معترض به کشته شدن یک فعال فلسطینی مخالف محمود عباس رئیس این تشکیلات درگیر شدند.

 

 

از سوی دیگر رسانه‌های اسرائیلی هم خبر دادند بزرگترین نگرانی محافل امنیتی اسرائیل افزایش محبوبیت حماس در کرانه باختری است.

به اعتقاد کارشناسان فلسطینی مردم کرانه باختری تشنه انتفاضه دیگری هستند اما همکاری تنگاتنگ امنیتی تشکیلات خودگردان با ارتش رزیم صهیونیستی به شدت این گرایش را سرکوب می‌کند.

از نمادهای این همکاری انتقال مقادیر قابل توجهی ابزارهای ضد شورش از جمله گلوله‌های گاز اشک آور از سوی ارتش اسرائیل به نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان جهت سرکوب تظاهرات اعتراض آمیز است.

شبکه 7 تلویزیون اسرائیل هم در گزارشی از روستای قصره اعتراف کرد، جوانان فلسطینی به شدت نسبت به کشته شدن (شهادت) یک فلسطینی واکنش نشان داده و با سنگ به سوی نظامیان اسرائیلی حمله کردند.

به اعتراف این شبکه عبری زبان، روستای قصره یکی از مناطقی است که به شدت با اسرائیل‌ها خصومت داشته و همواره در مبارزه با آن قرار دارد.

انتهای پیام/