اتحادیه ناشران و کتابفروشان با اعلام این خبر در اطلاعیه‌ای نوشت: درگذشت مرحوم مغفور شادروان امیر علی‌بیک، مدیرمسئول انتشارات فیروزه، پسر گرامی جناب آقای پرویز علی‌بیک مدیرمسئول انتشارات مروارید و عضو کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران را به اطلاع همکاران گرامی می‌رسانیم. 

هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ضمن عرض تسلیت به جناب آقای پرویز علی‌بیک، خانواده محترم ایشان، همکاران صنف و کلیّه بازماندگان، برای آن مرحوم علو درجات الهی را مسئلت دارد. 

تلاش، کوشش صادقانه و یاری او در پیشبرد امور صنفی در سال‌هایی که در اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در کنار صنف بودند بر کسی پوشیده نیست. 

با عنایت به شرایط حساس کنونی و لزوم پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ارسال پیام تسلیت باعث تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود. 

همچنین بر اساس اعلام نشر مروارید در صفحه این نشر، مراسم خاکسپاری امیر علی‌بیک از ساعت ۱۰ صبح فردا (یکشنبه، ۱۳ تیرماه) در قطعه ۷۰، ردیف ۳۳، شماره ۵۴ بهشت ‌زهرا برگزار خواهد شد.

روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران هم با ارسال پیامی درگذشت امیر علی‌بیک از مدیران انتشارات مروارید را به جامعه نشر کشور تسلیت گفت.

 در متن این پیام آمده است: خبر درگذشت مرحوم امیر علی‌بیک از مدیران انتشارات مروارید موجب اندوه فراوان شد؛ ایشان از جمله مدیران موفق، پرتلاش و پیگیر در عرصه نشر کتاب بود که در مدت چندین سال فعالیت خود در این انتشارات، خدمات شایسته و ماندگاری را در راستای خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان کتاب از خود به یادگار گذاشت. 

روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران ضایعه درگذشت امیر علی‌بیک را به خانواده محترم ایشان و خانواده بزرگ نشر کشور تسلیت گفته و از درگاه خداوند سبحان برای آن مرحوم آمرزش و مغفرت الهی را خواستار بوده و برای بازماندگان سلامتی و صبر مسئلت می‌کند.