شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال جاری

بازگشت ۲۳۸ واحد تولیدی به چرخه تولید کشور از ابتدای امسال

وزیر صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری تا اوایل تیرماه، ۲۳۸ واحد غیرفعال در نقاط مختلف کشور در مدار تولید قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، علیرضا رزم‌حسینی ظهر شنبه در ادامه سفر به شهرستان‌های خراسان رضوی، در حاشیه بازدید از شرکت‌های تولیدی در تربت حیدریه، با ابراز امیدواری نسبت تداوم سیاست تقویت تولید داخلی در دولت آینده، اظهار کرد: کشور در خصوص صنعت لوازم خانگی وضعیت مطلوبی دارد.

وی به تولید حجم قابل توجهی انواع لوازم خانگی داخلی اشاره کرد و ادامه داد: این تولیدات عمدتاً صادرات‌محور است که خراسان رضوی به لحاظ سرمایه اجتماعی و نیروی متخصص در حوزه تولید، وضعیت خوبی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که فعال‌سازی واحدهای راکد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۹ درصد افزایش داشته است، در سال جاری نیز تا اوایل تیرماه، ۲۳۸ واحد غیرفعال در نقاط مختلف کشور در مدار تولید قرار گرفتند که منجر به ایجاد سه هزار و ۴۰۰ شغل جدید شد که علاوه بر آن، احساس هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی راکد دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

حضور در شهرستان کاشمر و افتتاح مجموعه کارخانجات تولید مواد غذایی و نوشیدنی، برنامه دیگر وزیر صنعت، معدن و تجارت بود.

وی در حاشیه افتتاح این مجموعه، گفت: وزارت صنعت با زیر پوشش داشتن ۷۵ هزار واحد صنعتی فعال در کشور، اشتغال‌زایی پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و انجام ۷۵ درصد صادرات غیرنفتی، یکی از وزارتخانه‌های تأثیرگذار در اقتصاد کشور است.

رزم‌حسینی، خراسان رضوی را با داشتن بخش خصوصی فعال، یکی از استان‌های پیشتاز کشور برشمرد و اضافه کرد: زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت در نقاط مختلف کشور فراهم است و خراسان رضوی با صنایع صادرات محور با فعالیت سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی، وضعیت مطلوبی در کشور دارد.

وی به ظرفیت‌های معدنی خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: ایران در حوزه معدن با شش هزار و ۱۷۰ واحد فعال معدنی و ایجاد اشتغال ۲۵۰ هزار نفر، در جمع ۱۵ کشور معدنی جهان قرار دارد.

منبع: مهر