شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اهل سنت#طالبان

طالبان: اهل سنت و اهل تشیع به یک اندازه عزت دارند


طالبان: اهل سنت و اهل تشیع به یک اندازه عزت دارند

طالبان با اشاره به سفر رئیس کمیسیون ارشاد و دعوت این گروه به مناطق شیعه نشین افغانستان، اعلام کرد که طالبان نظریه داعشی ندارد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» رئیس کمیسیون ارشاد و دعوت طالبان اظهارداشت که هموطنان اهل تشیع و اهل تسنن در افغانستان مشترکات زیادی دارند. هم شیعه و هم اهل تسنن خواستار نظام اسلامی، وحدت، ترقی، آبادانی و تحصیل فرزندان خودشان هستند.

وی مدعی شد که طالبان افغانستان مردم اهل تشیع را هموطن خود می‌داند و همانطور که از جان، مال و ناموس و عزت اهل تسنن دفاع می‌کند از اهل تشیع نیز دفاع خواهد کرد.

امیرخان متقی اظهارداشت که طالبان سیاسیت تبعیض ندارد و اهل سنت و شیعه به یک اندازه قدر و عزت دارند.

رئیس کمیسیون ارشاد و دعوت طالبان گفت که دشمنان وطن و اسلامی تلاش می‌کنند که مانند عراق، در افغانستان نیز بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند.

این عضو ارشد طالبان با اشاره به جنبش‌های خیزش مردمی خاطرنشان کرد که برخی‌ها شکست خورده‌اند و اکنون به دنبال «ملیشه سازی» هستند. ما به آنها پیام می‌دهیم که وقتی بیش از 50 کشور نتوانست کاری انجام دهد، حالا کاری از شما چند نفر نیز ساخته نیست. بنابراین مردم اهل سنت و تشیع فریب نخورند.

وی افزود که طالبان اطمینان می‌دهد که به فکر انتقام جویی نیست و تمام مردم افغانستان زیر چتر یک حکومت قوی و افغان شمول مرکزی قرار خواهند گرفت تا این کشور ترقی کند.

متقی اظهارداشت که در دو ماه اخیر بیش از 100 شهر تصرف شده است و برای اینکه خونریزی نوشد، کسانی را که تسلیم شدند با عزت و آبرو به سوی خانواده‌هایشان بازگرداندیم.

رئیس کمیسیون ارشاد و دعوت طالبان تاکید کرد که برای پایان دادن به مشکلات چهاردهه افغانستان تلاش می‌کنیم تا یک نظام اسلامی ایجاد شود.

وی خطاب به مردم شیعه در افغانستان گفت که مناطق زیادی از اهل تشیع تحت کنترل طالبان است اما حتی به یک نفر شیعه نیز تعرض نشده است اما تبلیغات منفی جریان دارد که ما مخالف شیعه هستیم.

امیرخان متقی ادامه داد که واضح می‌گویم که همه بدانند، طالبان نظریه داعشی ندارد و به همان مسلک اهل سنت و جماعت 1400 سال پیش است و اگر به هر کس از اهل تشیع یا تسنن ظلمی شده باشد طالبان از حق آنها دفاع کرده است.

این عضو ارشد طالبان با اشاره به انفجارهای کابل علیه مردم شیعه اظهارداشت که اینها تبلیغات دشمن است. اگر کار طالبان بود، چرا در مناطق تحت کنترل علیه عالم شیعه یا یک فرد شیعه کاری انجام نشده است، افغانستان خانه هر قوم و مردم این کشور است.

انتهای پیام/.