شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#رئیس جمهور#بلاروس

پوتین:

روسیه و بلاروس به تلاش برای تقویت اتحاد دوجانبه ادامه خواهند داد

روسیه و بلاروس به تلاش برای تقویت اتحاد دوجانبه ادامه خواهند داد

رئیس جمهور روسیه با ارسال پیامی رسمی به «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی خود، بر ادامه همکاری‌ها میان دو کشور در راستای تقویت اتحاد و روابط سازنده دوجانبه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با ارسال پیامی رسمی به «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی خود، بر ادامه همکاری‌های میان دو کشور در راستای تقویت اتحاد و روابط سازنده دوجانبه تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، کاخ کرملین با انتشار بیانیه‌ای در همین خصوص اعلام کرد: پوتین با اطمینان کامل اعلام کرد که روسیه و بلاروس از طریق تلاش‌های مشترک و ارتقای فرآیند یکپارچه سازی سودمند در فضای منطقه اوراسیا که تامین کننده منافع هر دو کشور خواهد بود، به تقویت اتحاد و همکاری سازنده دوجانبه در تمامی بخش‌ها با یکدیگر ادامه خواهند داد.

رئیس جمهور روسیه همچنین در پیام خود با اشاره به روز تاریخی ۳ جولای، به عنوان روز آزادسازی مینسک از چنگال آلمان نازی، این پیروزی را یکی از مهمترین پیروزی‌های تاریخی در جریان جنگ بزرگ میهنی نامید.

لازم به ذکر است، پوتین روز گذشته در جریان برگزاری هشتمین مجمع نواحی روسیه که به صورت مجازی برگزار شد گفته بود: ما کمک‌های همه جانبه به ملت برادر بلاروس در وضعیت سیاسی فعلی را ادامه خواهیم داد. بلاروس نه تنها یک همسایه خوب بلکه در درجه اول و مهم‌تر از همه متحد نزدیک ماست. روسیه کمک‌های خود به بلاروس برای مقاومت در برابر تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد. روسیه و بلاروس در برابر تهاجم علیه کشورهای ما مقاومت خواهند کرد. ما از این فرصت برای تحکیم همکاری‌های اقتصادی و استقلال کامل کشورهایمان و نه فقط از نظر اقتصادی بهره‌برداری خواهیم کرد.