شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#دولت#اردوغان

در راستای توسعه روابط؛

«ابراهیم کالین» با نخست‌وزیر آلبانی دیدار کرد

«ابراهیم کالین» با نخست‌وزیر آلبانی دیدار کرد

«ابراهیم کالین» سخنگوی دولت ترکیه در دیدار با نخست‌وزیر آلبانی از سفر اردوغان به تیرانا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «ابراهیم کالین» سخنگوی دولت ترکیه طی سخنانی بر اهمیت ثبات و حفظ صلح در آلبانی برای ترکیه و کلیه کشورهای حاشیه دریای بالکان تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، کالین که طی سفری رسمی به تیرانا، پایتخت آلبانی سفر کرده، با تاکید بر همکاری موجود میان ترکیه و آلبانی به ویژه در صنعت دفاعی، گفت: صلح و ثبات در آلبانی به مثابه صلح و ثبات ما و همچنین صلح و ثبات (منطقه) بالکان است.

وی همچنین افزود: بنابراین منافع مشترک ما، تقویت امنیت مقامات آلبانی در برابر تروریسم، قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و یا جرم‌هایی از این دست است.

سخنگوی دولت ترکیه همچنین در دیدار با «اِدی راما» نخست وزیر آلبانی، در خصوص روابط دوجانبه با وی به بحث و گفتگو پرداخته و سفر اخیر وی به ترکیه را بسیار مفید و سازنده خواند.

کالین تاکید کرد که وی به منظور آماده سازی شرایط و انجام رایزنی‌های لازم برای سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به آلبانی طی ماه‌های آینده به تیرانا سفر کرده است.

وی با اشاره به تاریخ طولانی و عمیق مناسبات میان دو کشور، همکاری‌های دو طرف در زمینه مسائل امنیتی و تجاری و همچنین مناسبات منطقه‌ای را با ارزش توصیف کرد.