شهرخبر
آرش حسینی میلانی:

شرایط نگهداری سگ‌های بدون صاحب بهبود یافته است

کدخبر: 423597
اقتصادنیوز :‌یکصد و ششمین جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز با حضور مدیران عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار و شرکت ساماندهی و مشاغل شهر تهران برگزار شد.

به گزارش اقتصادنیوز ،سید آرش حسینی میلانی در این جلسه که به منظور بررسی پروژه‌های در دست اقدام سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار و شرکت ساماندهی و مشاغل شهر تهران اختصاص داشت، گفت: در هفته‌های پایانی فعالیت شورای پنجم قرار داریم و کمیته محیط زیست و  کمسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری درصدد ارائه گزارشی از وضعیت موجود در حوزه خدمات شهری و محیط زیست هستند. 

وی با بیان اینکه در گزارش تحویل و تحول اقدامات و دستاوردهای شورای پنجم در حوزه خدمات شهری و محیط زیست در چهار سال گذشته تبیین می‌شود، اظهار داشت: شورا در این گزارش درصدد گزارش‌دهی نسبت به آخرین وضعیت پروژه‌ها و طرح‌های مربوط به حوزه خدمات شهری است تا اینکه خللی در روند خدمات‌رسانی به مردم و گسستی در روند تحویل و تحول و انجام پروژه‌ها ایجاد نشود.

در ادامه این جلسه، سید سعید راد، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار گزارشی درباره آخرین وضعیت میادین میوه و تره‌بار در سطح محلات شهر تهران، میزان عرضه محصولات کشاورزی، آبزیان و پروتینی و تفاوت قیمت این محصولات با دیگر مراکز فروش در سطح شهر ارائه کرد.

وی در این جلسه، توضیحاتی را در مورد پروژه‌ها و طرح‌های این سازمان در طول یک سال گذشته از نظر ساخت و آغاز به کار میادین جدید میوه و تره‌بار و همچنین تعداد میادین میوه و تره‌بار در حال ساخت، نوسازی شده و مناسب شده برای اقشار مختلف به ویژه معلولان، ناتوانان جسمی و جانبازان داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار همچنین از تلاش این سازمان برای هوشمندسازی خرید و فروش محصولات کشاورزی و همچنین توزیع محصولات در سطح میادین میوه و تره‌بار شهر تهران خبر داد.

آخرین وضعیت میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهر تهران، تعداد محلات و نواحی که برخوردار از میدان میوه و تره‌بار نیستند، وضعیت کارخانه تولید خوارک دام، وضعیت پسماند تولیدی میادین میوه و تره‌بار، وضعیت بهره‌برداری از تصفیه‌خانه میدان مرکزی میوه و تره‌بار، ایمن‌سازی میادین میوه و تره‌بار، نحوه قیمت‌گذاری محصولات عرضه شده کشاورزی، وضعیت رفاهی و پرسنلی کارگران میادین میوه و تره‌بار و بررسی کیفیت محصولات ارائه شده در میادین میوه و تره‌بار از جمله موضوعاتی بودند که در این جلسه، از سوی رییس و مشاوران کمیته محیط زیست و خدمات شهری مورد بحث و پرسش قرار گرفت.

حسینی میلانی پس از توضیحات سعید راد به مسائل و سوالات مطرح شده، تصریح کرد: سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهر تهران نقش مهمی را در تامین نیازهای روزانه و معیشتی شهروندان تهرانی با توجه به شرایط اقتصادی کشور دارد و توانسته رضایت نسبی شهروندان را هم در این رابطه کسب کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی چند سال گذشته، اقدامات خوبی از نظر توسعه و گسترش میادین میوه و تره‌بار، ارتقای کیفیت محصولات و افزایش نظارت بر خدمات، انجام شده است.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام و متوقف شده در حوزه میادین میوه و تره‌بار در این مدت اجرایی شد، خاطرنشان کرد: آغاز به کار مجدد کارخانه تولید خوراک دام اقدام ارزشمند و مهمی به ویژه از نظر محیط زیستی است که هم موجب کاهش شیرابه و ورودی پسماند به آراد کوه و هم درآمدزایی می‌شود.

حسینی میلانی هوشمندسازی کامل خدمات در سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار را ضروری دانست و بر مناسب‌سازی و افزایش ایمنی تمامی میادین میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران تاکید کرد.

در ادامه جلسه، سید علی مفاخریان به تشریح آخرین اقدامات و پروژه‌های در دست اقدام شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران پرداخت. وی به ورود شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در حوزه هوشمندسازی اشاره کرد و از آغاز به کار سامانه سامان بازار و ثبت نام آنلاین متقاضیان فعالیت در روزبازارها و شب‌بازارها، سامانه کیوسک،‌ سامانه بند ۲۰ و سامانه زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب خبر داد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، شهرک صنفی و صنعتی ثامن‌الحجج (ع)، راسته بازار هنر و صنایع دستی، راه‌اندازی دوره پودمانی کارشناسی خودرو و اعطای گواهی، انتقال انبار شیمیایی فروشان، سامانگاه سیار حیوانات، نقاهتگاه منطقه ۱۳، کلینیک و توسعه نقاهتگاه سگ‌های بدون صاحب آراد کوه را از جمله پروژه‌های آماده افتتاح برشمرد.

مفاخریان ساماندهی مشاغل سیار موتوری (ون کافه‌ها)، انتقال مشاغل مزاحم، مطالعه طراحی کیوسک‌های نوین شهری، نقاهتگاه سگ های بدون صاحب در منطقه ۴، برگزاری دوره‌های آموزش قوانین و مقررات شهری ویژه اصناف، راه‌اندازی مرکز خرید و فروش موتورسیکلت، هوشمندسازی مراکز خرید و فروش خودرو، سینما کار، ایجاد مرکز خرید و فروش تاکسی و واگذاری سگ‌های عقیم شده به حامیان و شهروندان واجد شرایط را از جمله پروژه‌های در حال انجام شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران دانست.

نظارت بر فعالیت کیوسک‌ها در سطح شهر، وضعیت نگهداری سگ‌های بدون صاحب و نحوه واگذاری به حامیان و افراد واجد شرایط، ساماندهی بازار فروش پرندگان، وضعیت خلازیر و ساماندهی دستفروشان از جمله موضوعاتی بود که در این بخش از جلسه، از سوی رییس و مشاوران کمیته محیط زیست و خدمات شهری مورد بحث و پرسش قرار گرفت.

در پایان این جلسه، حسینی میلانی ورود شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به حوزه هوشمندسازی را ارزشمند و اساسی دانست و خواستار اطلاع‌رسانی و آشناسازی بیشتر و شفاف نسبت به اقدامات مدیریت شهری در این حوزه به ویژه در موضوع اقدامات کمیسیون بند ۲۰ به شهروندان شد و ابراز داشت که خروجی سامانه بند ۲۰ باید برای شهروندان و به ویژه مراجعه‌کنندگان به آن قابل رصد و مشاهده باشد.

وی با بیان اینکه در برهه در مورد سگ‌های بدون صاحب، مدیریت شهری با بحران روبه‌رو شد و عدم شفافیتی که در این حوزه وجود داشت، بر نگرانی‌ها می‌افزود، عنوان کرد: خوشبختانه با همکاری و مشارکتی که با سازمان نظام دامپزشکی انجام شد، اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که آن مسئله مدیریت شده و وضعیت و شرایط نگهداری سگ‌های بدون صاحب بهبود یافته است.

این عضو هیات رییسه شورای شهر بر ادامه همکاری میان شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و سازمان نظام پزشکی و گروه‌های حامیان تاکید کرد و یادآور شد: جابه‌جای انبار شیمیایی فروشان از مرکز شهر تهران که در مجاورت بازار تهران قرار داشتند، اقدام بسیار مهمی بود که موجب ارتقای ایمنی شهر شد و خوشبختانه صنف شیمیایی فروش به محل ایمنی منتقل شده‌اند.

حسینی میلانی افزود: باید در مورد جابه‌جایی و انتقال سایر اصناف و مشاغل مزاحم به ویژه انبارداران در منطقه ۱۲ چاره‌اندیشی شود که در بازنگری طرح تفصیلی منطقه ۱۲ در این چارچوب قرار می‌گیرد.

وی در مورد ساماندهی دستفروشان بیان کرد: همه کلانشهرها بخشی از فضای عمومی خود را در اختیار دستفروشان قرار می‌دهند و این کار می‌تواند موجب افزایش شادابی شهر از یکسو، حفظ هویت شهری و همچنین کمک به دستفروشان شود. نکته مهمی که در این چارچوب وجود دارد، حفظ کرامت شهروندان و دستفروشان است.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اضافه کرد: ساماندهی دستفروشان باید شفاف و بدون اعمال سلایق شخصی و در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهر باید باشد که در این صورت، یک تهدید به یک فرصت تبدیل می‌شود.