شهر خبر

سود سرشار قرارداد جدید مربی محبوب و پیشین استقلال برای آبی‌ها

کمک ۳۰ میلیارد تومانی قرارداد استراماچونی با الغرافه، به باشگاه استقلال

استراماچونی ، سرمربی ایتالیایی پیشین استقلال گفت : به خاطر کار خوبی که در آسیا و ایران داشتم ، از کشور هایی مثل چین و قطر پیشنهاد دارم.

در حالی که استراماچونی با شکایت از باشگاه استقلال درخواست طلبی در حدود ۲.۵ میلیون یورو داشت، حالا با توجه به قرارداد جدید او با الغرافه قطر و قوانین فیفا چیزی نزدیک به ۱ میلیون یورو در حدود ۳۰ میلیارد تومن از طلبش را نمی تواند از استقلال وصول کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

به رغم عقدقرارداد آندره آ استراماچونی با باشگاه قطری وکلای باشگاه استقلال همچنان در پرونده این مربی ایتالیایی تلاش دارند طلب او را بیشتر کاهش بدهند.

انتشار خبر بامدادی عقد قرارداد آندره آ استراماچونی با باشگاه قطری کمک کرد تا مدیران باشگاه استقلال پس از ماه ها اضطراب، نفس راحتی بکشند.

* آندره آ استراماچونی که در تاریخ ۱۴ آذر سال ۱۳۹۸ و صبح روز بازی استقلال و پیکان قراردادش را به صورت یکطرفه فسخ با همه اعضای کادر فنی‌اش (منهای عمر دانسی) از ایران خارج شد.

* بلافاصله پس از خروج استرا از مرزهای کشورمان، شکایت خود بابت دریافت مطالباتش را به فیفا برد. طبق شکایت پاستورلا (وکیل استراماچونی) این مربی باید یک میلیون و ۶۵۰ هزار یورو بابت عدم تعهد استقلال در پرداخت حقوقش، همچنین باقی مانده دستمزدش به اضافه ضرر دیرکرد آن را دریافت می‌کرد.

* شکایتی که همین حالا به گفته احمد مددی مدیرعامل استقلال توسط وکلای بین المللی این باشگاه در فیفا در جریان و پرونده اش باز است. وکلایی که آنها هم مجانی برای استقلال کار نمی کنند و البته استقلال بابت درخواست بررسی مجدد مبالغی را به حساب فیفا واریز کرده است.

* پیش از این، استقلال با اخراج وینفرد شفر سرمربی آلمانی این تیم در فصول هفدهم و هجدهم دچار چنین مشکلی شد. جایی که وینفرد شفر طبق قراردادش باید یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از استقلال پول می گرفت اما این مربی به محض عقد قرارداد با باشگاه بنی یاس امارات بخش عمده مطالباتش را از دست داد.

* طبق قوانین فیفا مربی اخراج شده و یا فسخ قرارداد کرده مادامی که بیکار باشد می تواند همه حقوقش را از باشگاه قبلی دریافت کند، اما در صورت عقد قرارداد با یک تیم جدید می‌تواند تنها چیزی در حدود یک سوم رقم قراردادش را از باشگاه قبلی دریافت کند.

* حالا آندره آ استراماچونی هم با باشگاه الغرافه قطر قرارداد بسته و به طور اتوماتیک یک میلیون یورو از رقم مطالباتش کسر می‌شود. همان‌طور که شفر از استقلال تنها ۸۰۰ هزار دلار گرفت و یک میلیون دلار دیگر طلبش خود به خود از بین رفت.

* حالا و با قیمت حدودی هر یورو ۳۰ هزار تومان در بازار ارز، در واقع ۳۰ میلیارد تومان خود به خود از طلب استراماچونی از باشگاه استقلال کسر می شود. گرچه وکلای این باشگاه در فیفا تلاش دارند بخش دیگری از این طلب ۶۵۰ هزار یورویی را از بین برده و آن را کاهش دهند.

* در این مدت مدیرعامل باشگاه استقلال همواره با اشاره به پرونده استراماچونی یکی از دلایل بدعهدی باشگاه در پرداخت پول بازیکنان را این قبیل پرداختی های ارزی عنوان می کرد که با عقد قرارداد استراماچونی و الغرافه این موضوع تا حد زیادی رفع و رجوع شد.