شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دورهمی

مهمترین عوامل ابتلا به بیماری دورهمی هست جدی بگیرید

 مهمترین عوامل ابتلا به بیماری دورهمی هست جدی بگیرید

استاندار خوزستان گفت: میهمانی و دورهمی یکی از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری است که مردم باید این موضوع را جدی بگیرند

به گزارش بهداشت نیوز، در نشست ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: میهمانی و دورهمی یکی از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری است که مردم باید این موضوع را جدی بگیرند همچنین برگزاری هر گونه مراسم باید کنترل شود تا مجدداً خوزستان وارد پیک جدید کرونا نشود.

وی با بیان اینکه در خوزستان وضعیت بیماری با تلاش همه دستگاه ها و ارگان ها به ویژه کادر درمان، خوب و سیر بیماری نزولی است البته با نوساناتی همراه است گفت: اگر می‌خواهیم مجددا وارد پیک بیماری نشویم، باید پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنیم در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شویم.

استاندار خوزستان افزود: برای کنترل ورودی های خوزستان اقدامات بسیار موثری از سوی بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و بنادر استان صورت گرفت تا جایی که نیروهای بهداشتی کار تست گیری از سرنشینان کشتی ها را در داخل همان کشتی انجام داده و اجازه ورود خدمه را به استان نمی دهند همچنین افراد مشکوک به کرونا در همان محل قرنطینه می شوند که کار بسیار ارزنده ای است.

سلیمانی دشتکی گفت: یکی از عواملی که باعث جلوگیری از انتقال بیماری از مبادی خارج از کشور به خوزستان شد همین کنترل های شدید در مرزهای هوایی ،زمینی و دریایی بود که جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: وضعیت خوزستان نسبت به استان‌های دیگر خوب و جز استان‌های موفق در زمینه کنترل کرونا است لذا از مسئولان و مردم استان تقاضا دارم ضمن حفظ این وضعیت با رعایت دستورالعمل های بهداشتی شرایطی فراهم کنند تا روند بیماری نزولی تر شود.

استاندار خوزستان گفت: روند واکسیناسیون در استان به خوبی پیش می رفت و جزو استان های برتر کشور در این زمینه بودیم اما به مدت یک یا ۲ هفته با مشکل نبود واکسن مواجه شدیم و این موضوع قدری کارمان را کند کرد. هنوز واکسن داخلی به وفور تولید نشده از طرفی در بحث ورود واکسن نیز مشکل داریم. ظرف یک تا ۲ هفته آینده قرار است سهمیه واکسن بیشتری وارد کشور شود و امیدواریم مشکل کمبود واکسن حل شود.

وی همچنین بر ارزیابی عملکرد فرمانداری ها در رابطه با مهار کرونا اشاره کرد و افزود: لازم است در سه ماهه اخیر فعالیت فرمانداری ها در راستای کرونا ارزیابی شود و از فرمانداران نمونه تقدیر و آنهایی که ضعیف عمل کردند توبیخ شوند. همچنین چند تیم نظارتی به شهرهایی که وضعیت بحرانی تری دارند اعزام می شوند تا شرایط بیماری بهتر شود.

سلیمانی دشتکی هشدار داد: اصناف و مغازه هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند مطابق مصوبه ستاد ملی پلمب می شوند همچنین دستفروشان اهواز باید هرچه سریعتر ساماندهی شوند.

در حال حاضر ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۲ شهرستان نارنجی و ۱۳ شهرستان زرد کرونایی هستند.