شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#وزارت ورزش#جدید

تخلف وزارت ورزش در انتصاب عضو هیات مدیره استقلال +عکس

تخلف وزارت ورزش و جوانان در انتصاب عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال+ تصاویر

اعضای جدید هیات مدیره باشگاه استقلال در شرکت‌های دیگری مشغول به فعالیت هستند و انتصاب آنها در باشگاه استقلال غیر قانونی است.

به گزارش مشرق، طی هفته‌های گذشته هواداران تیم فوتبال استقلال اعتراض‌های گسترده‌ای را نسبت به انتخاب مدیران در این باشگاه مطرح کرده  و حتی در این راستا اعتراض خود را به گوش مسئولان قوه قضاییه رساندند.

از سوی دیگر وزیر ورزش و جوانان هم در خصوص این انتخاب‌ها سکوت کرده و حتی در مراسم سالگرد رادیو ورزش با وجود اصرار خبرنگاران برای انتخاب اعضای هیات مدیره استقلال واکنشی به این موضوع نداشت. از سوی دیگر همین انتخاب‌ها شائبه‌هایی را ایجاد کرده و سوالاتی را در ذهن افکار عمومی ایجاد می‌کند.

اینکه چرا برخی از اعضای کنونی هیات مدیره باشگاه استقلال در سمت‌های دیگر مشغول به کار هستند سوالی است که نهادهای نظارتی باید از وزارت ورزش و جوانان پرسیده و پیرامون آن جواب بخواهند.

به طور مثال داریوش دلفانی که از سوی وزارت ورزش به عنوان عضو جدید هیات مدیره استقلال (شرکت دولتی) منصوب شده است همزمان در شرکت بازرگانی پدیده نیکان صبا (متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه گذاری صبا جهاد) بعنوان مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره سمت دارد و به موجب تبصره (۲) ماده ۲۴۱ قانون اصلاح ماده ۲۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 20/2/1395 مجلس شورای اسلامی دو شغله محسوب شده و انتصابش در این دو شرکت به صورت همزمان تخلف و خلاف قانون است. (تصویر زیر)

تخلف وزارت ورزش در انتصاب عضو هیات مدیره استقلال +عکس

تخلف وزارت ورزش در انتصاب عضو هیات مدیره استقلال +عکس

سوال اینجا است که چگونه وزیر ورزش و جوانان در نشست مجمع این باشگاه، عضو هیات مدیره جدید این باشگاه را بدون در نظر گرفتن این موضوع که وی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل  یک شرکت دیگر است، انتخاب کرده است. قانونگذار در تبصره 2 الحاق این اصلاح قانون تصویب کرده است: هیچ فردی نمی‌ تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیر دولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می شود.

منبع: فارس