شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#خاورمیانه#برلین

موسسه علم و سیاست برلین: ایران در حال تبدیل شدن به هژمونی منطقه است


موسسه علم و سیاست برلین: ایران در حال تبدیل شدن به هژمونی منطقه است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه در موسسه علم و سیاست برلین شاخه مقاومت در منطقه را حاصل سیاست هوشمندانه ایران دانسته و تاکید کرد که این کشور در آستانه تبدیل شدن به هژمونی منطقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "گویدو اشتاینبرگ"، از کارشناسان مسائل خاورمیانه موسسه علم و سیاست برلین در گفتگویی با روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان به مسئله قدرت ایران در منطقه پرداخته و در پاسخ به این پرسش که ایران تا چه اندازه قدرتمند است گفت: این کشور در خاورمیانه در آستانه تبدیل شدن به هژمونی است. تهران در چهار کشور سوریه، عراق، لبنان و یمن نفوذ دارد. جمهوری اسلامی موفق شده است عربستان سعودی و امارات را به عنوان دشمنانی آسیب پذیر نشان دهد.

این کارشناس آلمانی نفوذ و قدرت ایران در منطقه را نتیجه اقدامات نظامی و امنیتی-سیاسی این کشور دانسته و در بخش دیگری از این گفتگو درباره شاخه مقاومت در منطقه گفت: مقاومت یک مفهوم اصلی در ایدئولوژی جمهوری اسلامی و متحدان آن است و این مقاومت در درجه اول در برابر دو دشمن اصلی اعمال می شود، اول امپریالیسم آمریکایی که این هدف را دنبال می کند که ایالات متحده را از منطقه خارج کند. در درجه دوم این شاخه در برابر اسرائیل مقاومت می کند. رژیم صهیونیستی (در نظر ایران) به عنوان بخشی از سیاست آمریکا در منطقه مورد ارزیابی قرار می گیرد. بر این اساس آمریکا تلاش می کند با کمک رژیم صهیونیستی بر خاورمیانه مسلط شود.

وی در ادامه گفت: ایرانی ها این طور استدلال می کنند که گروه های تروریستی مانند القاعده و یا داعش با نیروهای آمریکایی متحد می شوند تا علیه شیعیان و مسلمانان اقدام کنند.

گویدنبرگ درباره چگونگی شکل گیری شاخه مقاومت در منطقه گفت: اساس آن یک سیاست اتحادی بسیار هوشمندانه از طرف ایران است.

انتهای پیام/