شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#افغانستان

وال استریت ژورنال مدعی شد:

برنامه احتمالی آمریکا برای تخلیه اضطراری سفارت خود در افغانستان

برنامه احتمالی آمریکا برای تخلیه اضطراری سفارت خود در افغانستان

به رغم مذاکرات جاری میان آنکارا-واشنگتن برای تأمین امنیت فرودگاه کابل، ادعا می شود که آمریکا برنامه تخلیه اضطراری سفارت خود در کابل را نیز پیگیری می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «وال استریت ژورنال» در خبری مدعی شد که آمریکا برنامه ریزی برای تخلیه اضطراری سفارتش در افغانستان را همزمان با نهایی شدن برنامه خروج ادعایی نظامیانش از این کشور، شدت بخشیده است.

وال استریت ژورنال در ادامه ادعایش می افزاید که نه فقط دیپلمات های آمریکایی بلکه هزاران تبعه آمریکایی حاضر در افغانستان نیز ممکن است در صورت اضطرار، تخلیه شوند.

البته ادعا می شود به رغم اینکه آمادگی ها برای این امر سرعت گرفته است، در حال حاضر نیازی به تخلیه فوری سفارت آمریکا احساس نمی شود.

ادعا می شود که آمریکا هم اکنون بالگردهایی را در فرودگاه کابل مستقر کرده تا بتواند از آنها برای خروج احتمالی کارکنان سفارت و شهروندانش استفاده کند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که پیشتر، ادعاهایی مبنی بر تخلیه سفارت های خارجی درصورت عدم موافقت ترکیه با تامین امنیت فرودگاه کابل مطرح شده بود.

البته در حال حاضر آنکارا-واشنگتن در حال رایزنی برای حصول توافق بر سر این موضوع هستند.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز مدعی شده است که نظامیان آمریکایی باقی مانده در افغانستان (که تعداد آنها به روایتی بیش از ۶۰۰ نفر است)، بر روی حراست از اماکن دیپلماتیک آمریکا، پشتیبانی امنیتی فرودگاه کابل و ارائه مشاوره به نیروهای امنیتی افغانستان متمرکز خواهند بود.