شهر خبر

قیمت خودروهای وارداتی در یک قدمی نصف شدن/شرایط واردات خودرو تصویب شد

قیمت خودروهای وارداتی در یک قدمی نصف شدن/شرایط واردات خودرو تصویب شد

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: طرح واردات خودرو از محل ارز بدون منشا داخلی و از محل صادرات قطعات خودرو و خودرو در قالب ماده ۴ طرح مجلس دهم، در کمیسیون تصویب شد و باید دوباره به صحن برود تا به رای نمایندگان مجلس گذاشته شود.

به گزارش تحریریه، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر تصویب طرح واردات خودرو از محل ارز با منشا خارجی گفت: در جلسه اخیر که در کمیسیون صنایع پیرامون ماده ۴ داشتیم، بحث واردات خودرو از محل ارز بدون منشا داخلی و از محل صادرات قطعات خودرو و خودرو مطرح شد که تعهد ارزی هم برای بانک مرکزی ندارد.... این طرح در قالب ماده ۴ طرح مجلس دهم، در کمیسیون تصویب شد و باید دوباره به صحن برود تا به رای نمایندگان مجلس گذاشته شود. بررسی این طرح در اولین جلسه صحن صورت خواهد گرفت.

با نهایی شدن واردات خودرو، انتظار می رود قیمت خودروهای خارجی در بازار تا نصف کاهش یابد که یک شوک تمام عیار به بازار وارد می کند.

در 3 سال گذشته افزایش قیمت خودروهای تولید داخل و وارداتی به گونه ای بوده که خرید خودرو را برای بخش عمده خانوارهای ایرانی به یک محال تبدیل و از سبد مصرفی خانواده حذف کرده است.

پایان/