شهر خبر

مجلس: برگ سبز قطعا سند خودرو است، کاسبی دفاتر اسناد از جیب مردم را جمع می کنیم

مجلس: برگ سبز قطعا سند خودرو است، کاسبی دفاتر اسناد از جیب مردم را جمع می کنیم

حسین نوروزی گفت: برگ سبز خودرو قطعا سند رسمی است، و نمی‌توان برای کاسبی عده‌ای مردم را مجبور کرد به دفتر اسناد رسمی بروند.

به گزارش تحریریه، حسن نوروزی نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توانیم برای ایجاد کاسبی یک عده مردم را مجبور کنیم حتما به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند بنابراین همان برگ سبز خودرو کافیست و نشان دهنده مالکیت صاحب خودروست... نظر شخصی بنده این است که ما باید مردم را  آزاد بگذاریم یعنی اگر کسی می‌خواهد نقل و انتقالی انجام دهد یا براساس برگ سبز صورت گیرد یا اینکه به دفترخانه برود و آن را ثبت کند درواقع اجباری نباید برای مردم ایجاد کرد.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی افزود: طبق نظریه هیات عمومی دیوان عدالت اداری، برگ سبز خودرو قطعا سند رسمی است و نیازی نیست مردم به دفتر اسناد رسمی مراجعه کند بنابراین نظر ما هم همین است... ما نمی‌توانیم برای ایجاد کاسبی یک عده مردم را مجبور کنیم حتما به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند بنابراین همان برگ سبز خودرو کافی است و نشان دهنده مالکیت صاحب خودرو است.

حسین نوروزی نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مجلس چه زمانی این دعوا را خاتمه خواهد داد؟ به صراحت اعلام کرد: درحال حاضر این موضوع وارد کمیسیون حقوقی و قضائی شده است و در نوبت رسیدگی قرار دارد.

در صورت تصویب چنین طرحی در مجلس، به یکی از شرم آورترین قوانین کشور که طبق آن دو مراجعه برای انتقال سند انجام می شود پایان داده خواهد شد.

پایان/