شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#قطر#افغانستان

پنتاگون: برای حمایت از نیروهای افغان پس از خروج دفتری در قطر ایجاد می‌کنیم


پنتاگون: برای حمایت از نیروهای افغان پس از خروج دفتری در قطر ایجاد می‌کنیم

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که آمریکا برای حمایت از نیروهای افغان پس از خروج از افغانستان دفتری را برای همکاری‌های امنیتی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا (پنتاگون) گفت که با ایجاد یک دفتر هماهنگی امنیتی در قطر به ریاست ژنرال «کورتیس بازارد» برای حمایت از نیروهای افغان پس از خروج از افغانستان موافقت کرده است.

وی افزود که پنتاگون با تشکیل ایجاد نهاد دیگری در کابل موافقت کرده که فرماندهی آن را دریادار «پیتر ویسلی» به عهده خواهد داشت و زیر مجموعه دفتر هماهنگی امنیتی در قطر خواهد بود.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد که دفتر ایجاد شده در قطر مسئولیت اداره بودجه برای پشتیبانی مالی برای نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، پروژه آنسوی افق و همچنین تعمیر و نگهداری از ناوگان هوایی نیروهای افغان را به عهده خواهد داشت.

به گفته «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید، دولت بایدن انتظار دارد که روند خروج این نظامیان تا پایان ماه آگوست تکمیل شود.

پیش از این نیز رسانه‌ها به نقل از مقامات غربی نوشته بودند که ناتو از قطر خواسته تا یک پایگاه را برای آموزش نیروهای ویژه افغان در اختیار آن‌ها بگذارد.

براساس این گزارش‌ها، بحث اعزام نیروهای ویژه افغان به قطر برای یک دوره آموزشی فشرده 6 هفته‌ای مورد بحث قرار دارد و آمریکا، انگلیس و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که برای اعزام نیرو به قطر برای آموزش نیروهای افغان اعلام آمادگی کرده‌اند.

قطر در یک دهه گذشته نقش عمده‌ای در مسایل مرتبط به افغانستان داشته و از سال 2013 تاکنون نیز میزبان دفتر سیاسی طالبان است. این کشور در چند سال اخیر از مذاکرات آمریکا و طالبان میزبانی کرد و اکنون نیز میزبان مذاکرات دولت افغانستان و طالبان است.

انتهای پیام/.