شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اینستاگرام

"نبوغ" در حال آماده شدن برای ثبت یک رکورد دیگر

"نبوغ" در حال آماده شدن برای ثبت یک رکورد دیگر

آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام با انتشار ویدیویی از زمان نهمین پرواز بالگرد مریخی نبوغ خبر داد.

به گزارش ایسنا، آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا نوشت: نهمین پرواز بالگرد مریخی قرار است بلند پروازانه‌ترین و چالش برانگیزترین پرواز او باشد. بنابر برنامه‌ریزی محققان احتمالا این پرواز چهارم ماه ژوئیه انجام خواهد شد.

هدف و خواسته محققان پشتیبان این ماموریت از  بالگرد مریخی نبوغ در این پرواز به شرح زیر است:

سفر در حدود ۲۰۴۱ فوت(۶۲۵ متر)

رسیدن به سرعت پنج متر بر ثانیه

 ۱۶۷ ثانیه پرواز کردن

ثبت تصاویر رنگی از سفر

این بالگرد "مریخی" تاکنون هشت پرواز موفق در سیاره سرخ داشته است و با کمک دوربین‌های خود موفق به ثبت تصاویر جذابی شده است. در تنها پروازی که این بالگرد با مشکل مواجه شد پرواز ششم بود که در نهایت در آن نیز با موفقیت فرود آمد. بالگرد مریخی نبوغ در پرواز ششم خود یک ناهنجاری را تجربه کرد اما با موفقیت توانست فرود آید. «هاوارد گریپ»(Håvard Grip) از بخش رهبری بالگرد نبوغ آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا در آن باره گفت: در ابتدا همه چیز خوب پیش رفت اما چند ثانیه نبوغ دچار یک اشکال شد که جریان تصاویر را از دوربین ناوبری آن به رایانه داخلی آن قطع کرد. داده‌ها نشان می‌دهد که خطایی در خط تصاویر منتقل شده توسط دوربین ناوبری نبوغ رخ داده است. این باعث از بین رفتن یک تصویر واحد شد.

در آخرین پرواز(هشتمین) این بالگرد به مدت ۷۷.۴ ثانیه پرواز کرد و ۱۶۰ متر به سمت یک محل فرود جدید که در فاصله حدود ۱۳۳.۵ متر از مریخ نورد استقامت قرار دارد، طی کرد و سایه خود را در یک تصویر ثبت کرد.

انتهای پیام