شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#ترکیه

آنکارا: گزارش وزارت خارجه آمریکا علیه ترکیه، نمونه استاندارد دوگانه و رفتار مزورانه است


آنکارا: گزارش وزارت خارجه آمریکا علیه ترکیه، نمونه استاندارد دوگانه و رفتار مزورانه است

آنکارا در بیانیه‌ای با اشاره به افزودن نام ترکیه در لیست کشورهای حامی کودک سرباز اعلام کرد: آمریکا از گروههای تروریستی پ ک ک و دنباله های ‌آن در سوریه و عراق که کودک سربازان را به زور به خدمت گرفته‌اند، حمایت می‌کند اما به ترکیه چنین افترایی زده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه ترکیه در واکنش به گزارش "قاچاق انسان 2021" وزارت خارجه آمریکا که ترکیه را در لیست کشورهای استفاده کننده از کودک سرباز در جنگهای سوریه و لیبی قرار داده است، در بیانیه ای اعلام کرد که این گزارش تایید می کند که ترکیه مقابله با پدیده تجارت انسان را افزایش داده است. اما علیرغم این موضوع، با تکیه بر فرضیات نادرست، اقدامات ترکیه را تحت الشعاع قرار داده که این موضوع مایه تاسف است.

در این بیانیه آمده است:‌ ترکیه برای مقابله با تجارت انسان، محکومیت گناهکاران و محافظت از قربانیان این جرم، هر اقدامی که توانسته انجام داده است. آزادی فردی، جامعه قدرتمند، ترکیه دموکرات تر، چشم اندازی است که رئیس جمهورمان آن را به امضا رسانده و برنامه اقدام حقوق بشر، نشانه روشنی است از اقدامات ترکیه. 

از سوی دیگر، ما ادعاهای مطرح شده علیه ترکیه در این خصوص را به طور کلی رد می کنیم. ترکیه، در خصوص حمایت از حقوق کودکان، عضو مقررات بین المللی از جمله سازمان ملل است و در این خصوص پرونده ای پاک و شفاف دارد. 

آمریکا از گروههای تروریستی پ ک ک و دنباله های ‌آن در سوریه و عراق که کودک سربازان را به زور به خدمت گرفته‌اند، حمایت می کند اما به ترکیه چنین افترایی را زده است که این بهترین نمونه و مثال برای استاندارد دوگانه و رفتار مزورانه است.

گروه "نیروهای دموکراتیک سوریه" که سازمان تروریستی تحت فرماندهی پ ک ک است، در سوریه کودکان را به زور مسلح کرده، می رباید، از آزادی محروم می کند و از مدارس برای اهداف نظامی استفاده می کند که نمونه های زیادی از این دست جرم های سنگین وجود دارد و در گزارش نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودک سربازان در سال 2021 به آنها اشاره شده است، اما علیرغم این موارد، در گزارش وزارت خارجه آمریکا به این موضوع هیچ اشاره ای نشده که این نیز یک موضوع عجیب دیگر است.

شریک آمریکا در سوریه، نه تنها در این کشور بلکه در عراق در مناطقی مانند مخمور و سنجار، کودکان را ربوده و آنها را به زور مسلح می کند، اما آمریکا این جرم های سنگین را ندیده و به متحد خود ترکیه که در بسیاری از مسائل منطقه ای هماهنگ است، اینچنین بدون سند اتهام زنی می کند، که این یک تناقض جدی است و به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

ترکیه به توافقاتی که عضو آن است، متعهد بوده و مانند گذشته برای مقابله با تجارت انسان مصمم به کار خود ادامه می دهد.

 

انتهای پیام/