شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تولید نفت#عربستان#اوپک

تولید نفت اوپک ۸۵۵ هزار بشکه در روز در ماه ژوئن افزایش یافت


تولید نفت اوپک 855 هزار بشکه در روز در ماه ژوئن افزایش یافت

تولید نفت اوپک ۸۵۵ هزار بشکه در روز در ماه ژوئن افزایش یافت که بیشتر آن متعلق به عربستان بود.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، اوپک طبق توافقی که در ماه آوریل شده بود، تولید نفت خود را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی افزایش داد تا پاسخگوی افزایش جهانی تقاضا برای نفت باشد. تولید نفت اوپک 855 هزار بشکه در روز در ماه ژوئن افزایش یافت که بزرگ‌ترین افزایش تولید طی یک سال گذشته بود.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 اطلاعات ردیابی کشتی‌ها، گزارش مقامات  و تخمین موسسات مشاوره انرژی نشان می‌دهد 13 عضو اوپک تولید خود را در ماه گذشته میلادی تا 26.47 بشکه در روز افزایش داده‌اند یعنی 855 هزار بشکه در روز بیشتر از ماه مه.

عربستان، بزرگترین تولید کننده اوپک و بزرگترین صادر کننده نفت جهان، بیش از نیمی از این افزایش تولید را را به خود اختصاص داده است. تولید نفت عربستان 490 هزار بشکه در روز بالا رفته و به 8.95 میلیون بشکه در روز رسیده است.

 طبق تصمیمی که ائتلاف اوپک پلاس در اوایل آوریل گرفت، کل تولید نفت این ائتلاف 350 هزار بشکه در روز در ماه‌های مه و ژوئن و بیش از 400 هزار بشکه در روز در جولای افزایش می یابد.

 بعلاوه عربستان هم به تدریج کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را در این سه ماه ماه متوقف می‌کند و تولید خود را در ماه‌های مه و ژوئن 250 هزار بشکه در روز افزایش می دهد.

 با توجه به بازگشایی اقتصادها در در سه ماهه دوم سال جاری میلادی و افزایش تقاضا برای سوخت مخصوصاً در آمریکا، به نظر می‌رسد اوپک تصمیم درستی برای افزایش تدریجی عرضه نفت به بازار گرفته است.

 اوپک و متحدانش در حال مذاکره در مورد ادامه افزایش تولید پس از ماه اوت هستند ولی مخالفت امارات بر سر سهمیه تولید رسیدن به قرارداد را به تعویق انداخته است.

 انتهای پیام/88