شهر خبر

یورو ۲۰۲۰| انریکه: کم‌استرس‌ترین ضربات پنالتی عمرم را تجربه کردم/ برازنده اسپانیا بازی کردیم


یورو 2020| انریکه: کم‌استرس‌ترین ضربات پنالتی عمرم را تجربه کردم/ برازنده اسپانیا بازی کردیم

سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا پس از پیروزی تیمش برابر سوئیس در ضربات پنالتی اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ اظهارات جالبی را عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لوئیس انریکه سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا پس از پیروزی 3 بر یک مردانش در ضربات پنالتی مصاف با سوئیس، در دیدار نخست مرحله یک چهارم نهایی که در وقت‌های معمول و اضافه با تساوی یک - یک خاتمه یافت، گفت: این کم‌استرس‌ترین ضربات پنالتی‌ای بود که من تا به حال تجربه کردم و این به خاطر تمام تمرین‌هایی بود که برای زدن این ضربات انجام دادیم و دیگر کاری از دست من و سایر اعضای کادر فنی ساخته نبود.

انریکه افزود: من از همان روز اول گفتم که ما یکی از هفت، هشت تیمی هستیم که بدون اغراق می‌تواند برنده این جام شود و حالا ما یکی از چهار تیم برتر هستیم. روی گلی که به ثمر رسید (گل به خودی بازیکن سوئیس در ابتدای مسابقه) خوش‌شانس بودیم اما در ادامه کمی به زحمت افتادیم، چرا که به اندازه کافی حریف را تحت فشار قرار ندادیم.

سرمربی اسپانیا با اشاره به 10 نفره شده حریف پس از اخراج فرولر در دقیقه 77 ادامه داد: بازی پس از اخراج بازیکن حریف، تغییر جریان داد و ما تنها تیمی بودیم که حمله می‌کردیم و کلی موقعیت گلزنی داشتیم که می‌توانستیم از آنها به گل برسیم. در نهایت اما بازی به پنالتی کشیده شد و از آنجایی که یک دروازه‌بان فوق‌العاده و پنالتی‌زن‌هایی خوب داریم، پیروز شدیم. اونای سیمون در بازی قبلی‌مان برابر کرواسی هم خوش درخشید اما من خوشحالم که او یک بار دیگر از بازی‌اش لذت برد و قهرمان بازی شد.

انریکه در پایان تأکید کرد: می‌گویند پنالتی‌ها، بخت‌آزمایی است اما من نظر دیگری دارم و معتقدم تیمی که بهتر این ضربات را تمرین کرده باشد، برنده می‌شود، هر چند اگر در ضربات پنالتی می‌باختیم هم از نظر من تیم کارش را عالی انجام داده بود. به هر حال الان که از این مرحله هم گذشتیم و من فکر می‌کنم شیوه بازی‌مان برازنده اسپانیا بود اما خنده‌دار است اگر فکر کنید که ما یا دیگر تیم‌هایی که به نیمه‌ نهایی می‌رسند به همین مرحله بسنده می‌کنند. هر 4 تیمی که به این مرحله برسند می‌خواهند به فینال برسند و قهرمان شوند.

انتهای پیام/