شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#واکسن#کرونا#جمعه#مقامات

رکورد روزانه تلفات کرونا در روسیه شکست | مردم واکسن نمی‌زنند

روسیه که با اوج‌گیری موارد عفونت‌ کووید-۱۹ درگیر است و مقامات گونه واگیرتر دلتای ویروس را عامل آن می‌دانند، روز جمعه بالاترین میزان مرگ روزانه را از ابتدای پاندمی ثبت کرد.

Russia

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز «کارگروه کروناویروس دولت روسیه» ۶۷۹ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ را در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد که بالاترین رقم اعلام شده تلفات روزانه از هنگام شروع پاندمی کرونا تا به حال در این کشور است.

همچنین ۲۳۲۱۸ مورد عفونت جدید، شامل ۶۸۹۳ مورد در مسکو، در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آناستازیا راکووا معاون شهردار مسکو، پایتخت روسیه که در تمام دوران پاندمی کانون اصلی شیوع بیماری بوده است، می‌گوید تغییر کاربری بیمارستان‌ها برای درمان موج بیماران کرونا به سرعت در حال انجام است.

راکووا گفت: «اکنون با رشد انفجاری عفونت‌ها، ظرفیت فعلی برای درمان بیماران کرونا کافی نیست و ما با حداکثر سرعت ممکن دوباره ظرفیت بیمارستان‌های دیگر به درمان بیماران کرونا اختصاص خواهیم داد.»

او افزود: «ما هر کاری که ممکن باشد انجام می‌دهیم تا قرنطینه عمومی اعلام نشود.»

افزایش موارد کرونا مقامات را انجام مجموعه‌ای از اقدامات برانگیخته است تا مردم با اجبار یا با تشویق به زدن واکسن کرونا وادارند.

واکسن‌های کرونا اکنون به طور گسترده در اختیار قرار دارند، اما تقاضا برای واکسن زدن پایین است و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که بسیاری از مردم نمی‌خواهند واکسن بزنند.

از جمعیت بیش از ۱۲.۵ میلیون نفری مسکو تا به حال فقط حدود ۲.۶ میلیون نفر دست کم یک دوز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.