شهر خبر

رضایی: امیدوارم برای هفتمین بار قهرمان پارالمپیک شویم/ کار تیمی می‌کنیم اما جوایزمان نصف رشته‌های انفرادی است


رضایی: امیدوارم برای هفتمین بار قهرمان پارالمپیک شویم/ کار تیمی می‌کنیم اما جوایزمان نصف رشته‌های انفرادی است

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته گفت: نشان دادیم که با تلاش زیاد، مدال‌آوری در رشته‌های تیمی در المپیک و پارالمپیک امکان‌پذیر است و امیدوارم یک تجدید نظر در جوایز این بخش برای رشته‌های تیمی صورت بگیرد.

هادی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت تیم ملی والیبال نشسته اظهار داشت: تاکنون بیش از 140 روز اردو داشته‌ایم و هم اکنون چهاردهمین اردوی تیم ملی در حال برگزاری است. 14 بازیکن از 11 استان کشور در این اردو حضور دارند و همگی در تلاش هستند تا بهترین عملکرد را از خودشان نشان بدهند.

وی ادامه داد: از بین نفرات حاضر در اردو، چند بازیکن در رده سنی جوانان سال هستند که این اتفاق بزرگی محسوب می‌شود. امیدوارم والیبال نشسته ایران بتواند برای هفتمین بار قهرمان پارالمپیک شود و دل مردم را شاد کند. تیم ما 30 است که رنکینگ اول دنیا را در اختیار دارد و همه تلاش‌مان این است که باز هم در رده اول باشیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته با اشاره حضور تیم روسیه در ایران گفت: روس‌ها طی چند روز آینده به ایران می‌آیند تا اردوی تدارکاتی با تیم ما داشته باشند. هزینه‌های این اردو بر عهده روسیه است و ما هزینه‌ای متقبل نخواهیم شد.

رضایی درباره درخواستی که از وزیر ورزش در جریان بازدید روز چهارشنبه مسعود سلطانی‌فر از اردوی تیم ملی مطرح شد، عنوان کرد: والیبال نشسته تنها رشته در ورزش ایران است که توانسته در سطح المپیک و پارالمپیک صاحب مدال شود. گفته می‌شود که کار تیمی در ایران جواب نمی‌دهد اما ما نشان دادیم که با تلاش زیاد، این مدال‌آوری امکان‌پذیر است. همانطور که می‌دانید، جوایز رشته‌های تیمی نصف جوایز مدال‌آوران انفرادی است. ما و ملی‌پوشان در حضور وزیر ورزش خواستار بازنگری در جوایز شدیم تا ورزشکاران با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه بدهند. البته سلطانی‌فر هم عنوان کرد که این موضوع برای این دوره امکان پذیر نیست، چون باید به تصویب برسد. به هر حال امیدوارم برای دوره‌های آینده شاهد بهبود جوایز رشته‌های تیمی مدال‌آور در المپیک و پارالمپیک باشیم.

به گزارش تسنیم؛ نصف بودن جوایز رشته‌های تیمی نسبت به انفرادی در حالی است که شرایط عجیب‌تری در جوایز مربوط به سرمربیان رشته‌های انفرادی وجود دارد. جوایز مربیان در رشته‌های انفرادی نصف جایزه ورزشکاران است. در این شرایط، جایزه مربیان رشته‌های تیمی نصف همان جایزه مربیان انفرادی می‌شود؛ یعنی 25 درصد از جایزه‌ای که یک ورزشکار در رشته انفرادی کسب می‌کند. این در حالی است که کار کردن در رشته‌های تیمی بسیار سخت‌تر است؛ چرا که یک مربی باید با حداقل 12 ورزشکار مواجه باشد، نه فقط یک ورزشکار. به نظر می‌رسد این موضوع هم می‌تواند در اصلاحیه‌های احتمالی پیرامون جوایز رشته‌های تیمی مورد توجه و تغییر قرار بگیرد.

انتهای پیام/